Sustainability

De mate van impact op milieu en samenleving is belangrijk om als bedrijf concurrerend te blijven. Samen met u werken wij aan de transformatie naar een duurzame organisatie.

Duurzaamheid verankeren in uw strategie

Sustainability is niet meer iets dat u ‘erbij’ doet. In een wereld die in toenemende mate om duurzaamheid vraagt, plaatsen bedrijven en organisaties maatschappelijke impact steeds hoger op de agenda. Niet alleen omdat hun stakeholders dat verwachten, maar ook omdat ze daartoe intrinsiek zijn gemotiveerd. De uitdagingen daarbij zijn het verankeren van sustainability in hun strategie en het vinden van een goede koppeling tussen winstgevendheid en een positieve impact.

loading-player

Playback of this video is not currently available

0:14:18

Duurzame vooruitgang

Tweegesprek tussen Mijntje Lückeratth, hoogleraar corporate governance, en millennialexpert Talitha Muusse. Ondanks het leeftijdsverschil zitten ze vooral op één lijn als het gaat om duurzame vooruitgang. Het is nu tijd voor verandering.

SDG's geven houvast

‘Goed doen’ hoeft tegenwoordig geen geld te kosten en winst maken kan inmiddels goed samengaan met maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het positief invullen van de bekende drie P’s (people, planet, profit) is niet meer een kwestie van kiezen. U kunt op alle drie de onderdelen goed presteren en tegelijk voldoen aan de verwachtingen van uw stakeholders.

De sustainable development goals (SDG’s) van de Verenigde Naties geven u daarbij houvast. Door te focussen op de SDG’s waarop u de meeste impact kunt maken, kunt u als organisatie een bijdrage leveren aan de oplossing van wereldwijde problemen als armoede, ongelijkheid en klimaatverandering.

Nieuwe kansen voor groei

Het verbinden van (een selectie van) SDG’s aan uw strategie is ook goed voor uzelf. Het vergroten van uw positieve en verminderen van uw negatieve impact verkleint risico’s, vermindert uw kosten, vergroot het vertrouwen in uw organisatie en leidt daarom ook tot meer groei. Bijdragen aan de SDG’s is bovendien een mondiale beweging: bedrijven en organisaties die de SDG’s aan hun strategie verbinden, spreken dezelfde taal, kunnen zich met elkaar vergelijken en sluiten gemakkelijker partnerschappen om de realisatie van de doelen dichterbij te brengen.

SDG Experience

Om mensen en organisaties de urgentie van de SDG’s te laten inzien hebben we de SDG Experience ontwikkeld. Deze ervaring benadrukt opkomende technologieën en individuele acties die kunnen bijdragen aan het behalen van de SDG's. Ze vergroot op een innovatieve manier de bewustwording en dient als katalysator voor een transformatie naar een doelgerichte en waardengedreven organisatie.

Lees meer over de SDG Experience 

 

Onze eigen duurzame ambitie

Als PwC willen we bouwen aan vertrouwen in de maatschappij en het oplossen van belangrijke problemen. We realiseren deze purpose vooral door het ontwikkelen van dienstverlening die tegemoetkomt aan de behoeften van een brede groep stakeholders. Dit is ook in lijn met de sustainable development goals die we omarmd hebben en die we hebben geïntegreerd in onze strategie.

Lees meer over ons Corporate Sustainability beleid

{{filterContent.facetedTitle}}

{{contentList.dataService.numberHits}} {{contentList.dataService.numberHits == 1 ? 'result' : 'results'}}
{{contentList.loadingText}}

Contact

Renate de Lange-Snijders

Renate de Lange-Snijders

Partner, Raad van Bestuur, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 39 58

Jan Willem Velthuijsen

Jan Willem Velthuijsen

Chief Economist, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 75 58

Wineke Haagsma

Wineke Haagsma

Head of Corporate Sustainability, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 54 24

Linda Midgley

Linda Midgley

Senior Manager, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 31 99

Volg ons