Of u nu een overname beoogt, een desinvestering overweegt of de prestaties van uw organisatie wilt verbeteren, als het gaat om waardecreatie vraagt de huidige tijd om een moderne aanpak. Daarbij kijkt u verder dan de gebaande paden en krijgt u inzicht in nog niet verkende groeimogelijkheden.
Door waardecreatie centraal te stellen bij alles wat u doet, vergroot u de waarde van uw bedrijf, doet u succesvollere acquisities en verkoopt u uw bedrijf tegen maximale waarde. En bent u daarnaast beter bestand tegen volatiele marktomstandigheden. Organisaties die zich concentreren op hun kernactiviteiten, verkopen alles wat niet langer past bij deze activiteiten. Deze strategie krijgt steeds meer interesse, maar vergt een goede planning en een zorgvuldige voorbereiding.
CEO’s beseffen noodzaak tot transformatie
Uit ervaring weten we dat er altijd manieren zijn om uw bedrijf te verbeteren. Als u bijvoorbeeld een deel van uw bedrijf verkoopt, zorg er dan voor dat u de waarde van het betreffende onderdeel maximaliseert en tegelijkertijd het resterende deel van uw bedrijf optimaliseert. Als u een bedrijf koopt, ga dan verder dan de 'checks and balances' en bekijk ook of het nieuwe onderdeel op het gebied van mensen, bedrijfscultuur, aanwezige technologie en processen bij uw huidige organisatie past.
Onze oplossingsgerichte teams verkennen onverwachte invalshoeken en werken met u samen om nieuwe benaderingen voor waardecreatie te definiëren. Van het veerkrachtiger maken van uw bedrijf tot het versterken van uw ESG-raamwerk. We kijken holistisch naar alle aspecten van uw organisatie. Van brede transformatie-initiatieven tot specifieke optimalisatieprogramma's. Hierbij maken wij gebruik van kunstmatige intelligentie (AI), machine learning en geavanceerde data-analyses en brengen zo scenario's voor uw organisatie in kaart.
Niet vanuit één expertise, maar met een team van specialisten op het gebied van operaties, deals, strategie, financiën, belastingen en HR. Dit stelt ons in staat om alle relevante aspecten te overwegen en een langetermijnvisie te ontwikkelen die uw bedrijf in de juiste positie plaatst om duurzame resultaten voor de toekomst te leveren.
Hoe zit het met meervoudige waardecreatie? Besef dat er geen uniforme aanpak bestaat. Daarom is het des te belangrijker dat u een breed perspectief hanteert om de meest relevante mogelijkheden voor waardecreatie te identificeren en te kwantificeren.
Wij hebben goed gekeken naar de keuzes die organisaties maken in hun streven naar groei en welke strategieën daarbij succesvol zijn. Natuurlijk heeft elk bedrijf zijn eigen unieke omstandigheden, maar vier brede strategieën (die elkaar niet uitsluiten) domineren:
Deze strategieën zijn toepasbaar in meerdere fases van het waardecreatieproces.
Wij zoeken graag samen met u naar nieuwe benaderingen van meervoudige waardecreatie. Dat doen we door met een divers team vanuit verschillende perspectieven naar uw situatie te kijken en zo alle invalshoeken te verkennen en scenario’s voor uw waardeketen te maken. Wij noemen dat onze ‘community of solvers’. Op die manier zijn wij samen in staat uw bedrijf veerkrachtiger te maken.