Binnen sponsoring focussen we op de maatschappelijke betrokkenheid van PwC en hoe we hier als kennis- en expertise partner een rol van betekenis in kunnen spelen. Dit betekent dat we met onze sponsorships in gesprek gaan welke maatschappelijke uitdagingen zij hebben. Hier zie je duidelijk de verschuiving van sponsorships naar partnerships: samenwerkingen waarbij het samen optrekken en de dialoog aangaan centraal staat. Binnen deze overeenkomsten zit naast een financiële bijdrage ook áltijd een Value In Kind component: uren van onze mensen die wij beschikbaar stellen om kennis en expertise van PwC te benutten voor (maatschappelijke) problemen, uitdagingen en vraagstukken.
Sinds 2019 zijn we trotse partner van World Press Photo. World Press Photo (WPP) heeft als doel de wereld te verbinden met verhalen die ertoe doen. Met onder meer dit partnerschap willen we laten zien dat ook wij midden in de maatschappij staan. Dat we luisteren naar wat er speelt, om zo onze dienstverlening nog beter af te stemmen op wat de maatschappij van ons vraagt. Want morgen maak je samen.
Jaarlijks voeren wij samen met World Press Photo een aantal projecten uit op het gebied van diversiteit, verificatie (echtheid van foto’s) en cybersecurity. In deze snel veranderende (digitale) wereld zijn dat belangrijke vraagstukken en bieden wij World Press Photo hierin houvast. Niet alleen door financiële ondersteuning, maar juist door als kennispartner te fungeren.
Vanaf 2019 is PwC trotse partner van de World Press Photo. Marc Diepstraten, lid van de raad van bestuur van PwC, spreekt met Joumana El Zein Khoury, de nieuwe directeur van de World Press Photo Foundation, over de samenwerking. ‘Een van de redenen waarom dit partnership zo goed werkt, is dat we dezelfde waarden delen,’ legt ze uit.
Na de bekendmaking van de World Press Photo 2021 hebben we de winnende foto van Mads Nissen prominent op de gevel van ons hoofdkantoor in Amsterdam gezet. Wij vroegen de Deense fotograaf toen wat hij met zijn foto wil overbrengen.
Volgens Mads heb je bij goede fotografie, net als bij goede literatuur, dualiteit nodig, een yin tegenover een yang. ‘Met deze foto hoop ik dat de mensen de ernst van de coronacrisis inzien. Tegelijkertijd is het een positieve boodschap. Er is een studie die zegt dat als je iemand twintig seconden omhelst, er allerlei positieve hormonen vrijkomen. Dat is gezond voor jou én voor degene die je omhelst. Als iemand mijn foto ziet, hoop ik dat hij denkt: als ik straks thuiskom, geef ik mijn vrouw, mijn kinderen, mijn moeder en misschien zelfs mijn collega een knuffel, zodat iedereen een positief gevoel krijgt.'
World Press Photo of the Year 2021 - The First Embrace - Mads Nissen
Om het belang en de reden van onze partnerschappen ook aan onze eigen mensen duidelijk te maken, besteden we daar intern ook veel aandacht aan. Zo organiseerden we deze zomer in samenspraak met World Press Photo onze eigen PwC-fotowedstrijd. Net als in ons dagelijkse werk vroegen we aan de deelnemers om de vooraf bepaalde onderwerpen vanuit verschillende perspectieven te bekijken. Dat leverde mooie beelden op in de drie gekozen categorieën: mooi Nederland, verbinding en vrije categorie.
PwC zet in uiteenlopende marktsectoren haar kennis en expertise in om klanten en organisaties te ondersteunen. PwC stelt een aantal voorwaarden voordat er een sponsorverbintenis gesloten wordt.
Aanvragen voor sponsoring nemen we uitsluitend in behandeling indien voldaan wordt aan alle voorwaarden.
Zijn er vragen met betrekking tot sponsoring van/door PwC? Dan kan je hier meest gestelde vragen met antwoorden vinden.