Skip to content Skip to footer
Search

Loading Results

De toekomst van werk

Voorbereiden op de vaardigheden voor morgen

De wereld van werk verandert ingrijpend. Veranderende eisen van de klant, digitalisering en automatisering leiden tot andere diensten en producten. Mensen werken vaker thuis en organisaties en diensten veranderen. Hierdoor zijn organisaties op zoek naar medewerkers met nieuwe vaardigheden. Medewerkers zijn op hun beurt op zoek naar meer flexibiliteit, een ander evenwicht tussen werk en privé, voldoende leermogelijkheden en ook een andere vorm van leiderschap. Is uw organisatie wendbaar genoeg om in te spelen op de snel veranderende wereld? Beschikken uw medewerkers over de juiste competenties en wat wordt uw workforce strategy?

Organisaties moeten de omvang en samenstelling van hun personeelsbestand drastisch heroverwegen. Welke mensen met welke vaardigheden hebben organisaties nodig om in de toekomst succesvol te blijven? Hoe worden zij de favoriete werkgever om het juiste talent te kunnen aantrekken en behouden? De war on talent is nog complexer geworden, daarom moeten organisaties hun visie versterken en waarmaken wat ze beloven.

De toekomst van werk

De toekomst van werk is een voortdurende uitdaging, niet alleen voor organisaties maar voor de samenleving als geheel. Het is van vitaal belang dat overheden en bedrijven deze uitdagingen aangaan en daarbij rekening houden met de verschillende stakeholders. Het is onze missie om het vertrouwen in de samenleving te helpen versterken en de complexe problemen van vandaag en morgen op te lossen en om organisaties en werknemers te helpen anticiperen op de toekomst. 

PwC helpt klanten om de Workforce of the Future uit te bouwen, zodat hun bedrijf klaar is en zich in een ideale positie bevindt om kansen in de nabije toekomst aan te grijpen.

Het nieuwe normaal

Hybride werken

Nu de beperkingen, opgelegd door het Covid-19-virus ,  opgeheven zijn, stappen veel bedrijven over naar een hybride vorm van werken. Hoe bedrijven dit hybride werken inrichten, verschilt behoorlijk. Duidelijk is in ieder geval dat het Covid-19 virus ervoor heeft gezorgd dat onze visie op werkvormen sterk is veranderd. Ook heeft het digitaliseren van de manier waarop we werken een enorme sprong gemaakt. We verwachten dat dit tevens gevolgen zal hebben voor de adoptie van AI, Robotica, Cloud Computing en IoT.

Lees meer over het nieuwe normaal

Workforce strategy

Ontwikkel uw toekomstige dream team

Een nieuwe wereld vraagt om nieuwe vaardigheden. Bedrijven en organisaties veranderen sneller dan ooit. Ze digitaliseren de bedrijfsvoering en automatiseren de operatie om disruptie af te wenden of om nieuwe markten aan te boren. Een wijzigende bedrijfsstrategie stelt andere eisen aan de competenties van uw medewerkers. Hoe ziet uw toekomstige organisatie eruit? Welke competenties hebben uw medewerkers nodig? En hoe transformeert u uw huidige personeelsbestand in het dream team van morgen?

Lees meer over workforce strategy

People value proposition

Werkgeversimago, bedrijfsstrategie en de medewerkersbeleving nauw verbonden

De strategie van uw organisatie stelt eisen aan de competenties van uw personeelsleden en inhuurkrachten. Om de juiste mensen te werven en te behouden, zijn arbeidsvoorwaarden het voornaamste instrument. Maar de wensen van medewerkers veranderen en gaan niet alleen over salaris. Hoe zorgt u dat arbeidsvoorwaarden, organisatiecultuur en werkomstandigheden optimaal aansluiten bij de behoeften van individuele medewerkers en uw visie als werkgever?

Lees meer over people value proposition

HR-transformatie

Getransformeerde HR-functie, klaar voor de toekomst

Bedrijven en organisaties transformeren om in te spelen op een veranderende toekomst. Ze gaan meer agile werken, digitaliseren dienstverlening, betreden andere markten en regio’s of groeien door fusie of overname. Om die veranderingen te laten slagen, verandert de HR-functie mee. HR-managers willen de kosten van hun afdeling optimaliseren, de productiviteit verhogen en risico’s beheersen rondom fraude, reputatie en compliance. Hoe zorgt u dat uw HR-functie klaar is voor de toekomst van uw business?

Lees meer over HR-transformatie

6 Paradoxes van Leiderschap

Uitdagingen waar leiders voor staan

Nieuwe trends volgen elkaar in rap tempo op en laten hun stempel achter op de besluitvorming. Dit maakt één ding duidelijk: de behoefte aan een nieuwe vorm van leiderschap is nog nooit zo groot geweest. Aan leidinggevenden de taak om richting te geven in een wereld die voor iedereen nieuw is. Om betere keuzes te kunnen maken zijn er 6 ogenschijnlijke tegenstellingen die leiders op weg kunnen helpen. Zoals beschreven in PwC’s ADAPT raamwerk, een wereld die wordt geconfronteerd met steeds grotere uitdagingen. Uitdagingen die zowel individuen, organisaties, overheden als de maatschappij beïnvloeden. 

Deze 6 paradoxen zijn niet de enige uitdagingen waar leiders voor staan maar wel de meest urgente vandaag de dag. De paradoxen zijn een systeem (yin-yang, groot-klein) ze houden elkaar in balans. Om als leider te kunnen ontwikkelen is het van cruciaal belang om te leren omgaan met beide elementen van de paradoxen en met name de balans daartussen.

 Lees hier meer

Nieuwe Wereld, Nieuwe Vaardigheden.

Iedereen moet kunnen leven, leren, werken en deelnemen aan de digitale wereld, wat vinden mensen nu echt van de impact van technologie op banen.

Meer over Nieuwe Wereld, Nieuwe Vaardigheden.

People and organisation

In een internationale wereld worden medewerkers van steeds grotere waarde om daadwerkelijk het verschil te maken.

Meer over people and organisation

{{filterContent.facetedTitle}}

Future of Work podcast

De groeiende digitalisering biedt organisaties veel kansen en mogelijkheden. Echter, om als organisatie het meeste te halen uit deze digitalisering, is een focus op de mensen en hun digitale transformatie essentieel. In deze podcast serie staan we stil bij de impact van technologie op de mens. Hoewel de eerste podcast voor de uitbraak van Covid-19 is opgenomen, zien we duidelijk hoe de veranderende omstandigheden hebben geleid tot een toename in digitaal werken. Hoe zorgen bedrijven ervoor dat ze werknemers van verschillende generaties mee krijgen in de digitale transformatie? Hoe kunnen organisaties werknemers helpen met het inzetten van digitale tools om hun werk makkelijker en efficiënter te maken?

Tijdens de eerste aflevering van deze podcast serie gaan Mel Jacobs, CIO Private Bank and Corporate and Institutional Banking bij ABN AMRO Bank, en Vanessa van de Wiel, Director People & Organisation bij PwC, met elkaar in gesprek over hun persoonlijke ervaringen met de uitdagingen en successen van digitale transformaties. 

Playback of this video is not currently available

Deze podcast is opgenomen voor de uitbraak van corona.

Lees hier de podcast transcript

{{filterContent.facetedTitle}}

Contact

Bas van de Pas

Bas van de Pas

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)62 263 83 99

Bastiaan Starink

Bastiaan Starink

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)65 375 58 28

Jan Willem Velthuijsen

Jan Willem Velthuijsen

Chief Economist, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)62 248 32 93

Debby Jannink

Debby Jannink

Partner Change & Leadership, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)62 394 98 21

Volg ons