{{item.title}}
{{item.thumbnailText}}
{{item.title}}
{{item.thumbnailText}}
Houvast in onzekere tijden
De impact van de coronacrisis op onze maatschappij en economie begint steeds zichtbaarder te worden. In deze tijd wordt er meer van u verwacht dan ooit. Vooral als het gaat om de uitvoering van nieuwe maatregelen en wat die betekenen voor u als organisatie binnen de retail- en consumentensector. We kunnen ons voorstellen dat u ondersteuning zoekt om snel en effectief te handelen. PwC heeft op veel vlakken de kennis en de ervaring om hierin mee te denken en te helpen. Onderstaand vindt u de contactgegevens van onze aanspreekpunten.
De decembermaand is in Nederland van oudsher een periode waarin veel retailers een belangrijk deel van de jaaromzet draaien. De consumentenuitgaven voor Sinterklaas en Kerstmis worden sinds enige jaren aangevuld met die van ‘Black Friday’ en ‘Cyber Monday’. Hoe kijken consumenten dit jaar aan tegen de uitgaven voor de decemberfeestdagen? Samen met retailexperts Q&A ondervroeg PwC begin november circa 1.700 consumenten. Hieronder leest u de meest opvallende uitkomsten van de Consumentensurvey decemberfeestdagen 2021. Gezien het moment van het onderzoek zijn de resultaten niet beïnvloed door de effecten van de recentelijk aangescherpte coronamaatregelen.
Succesvol zijn binnen de huidige omstandigheden is voor elke retailer belangrijk. Onze Future of Retail propositie kan u helpen bij het (her)evalueren van uw strategie en het creëren van een fit-for-future roadmap. We hanteren hierbij een gamification gedreven aanpak.
Voor wereldwijde producenten van consumentenproducten en retailers zijn dit inspirerende en spannende tijden. Zij moeten hun organisaties immers aanpassen aan de disruptie ten gevolge van nieuwe (vooral mobiele) technologieën en de veranderende verwachtingen van consumenten. De Retail & Consumer dienstverlening van PwC bestaat uit een breed servicepakket gericht op retailers, fabrikanten van consumentengoederen alsmede dienstverlenende bedrijven in deze sector.
We hebben een starterskit ontwikkeld om inzichtelijk te maken hoe spelers in de retailsector door de huidige uitdagingen en kansen kunnen navigeren, de implicaties van de crisis kunnen begrijpen en kunnen beoordelen of zij rijp zijn voor de ‘1,5 metermaatschappij’. Klik hier voor meer informatie.
Wij hebben ruim 20.000 medewerkers in bijna 160 landen die zich richten op de R&C sector. Dus waar u ook heen wilt, wij kunnen u helpen om succesvol te zijn in uw markt.
Neem vandaag nog contact met ons op!
"De bedrijven die in de toekomst succesvol zijn, begrijpen de kracht van hun merk en weten waartoe ze in staat zijn als ze samenwerken met de juiste partijen."
Shopping and delivery should be prompt and sustainable: These are the findings of the Global Consumer Insights Survey.
Zorgen voor meer vertrouwen in voedingsmiddelen – dat is een van de meest complexe opgaven waar het bedrijfsleven en de maatschappij momenteel voor staan.
Door uw prestaties steeds te verbeteren, vermindert u de kans op fouten en verhoogt u uw waakzaamheid. U verdient de kosten die u voor de verbeterslag maakt...
Consumer Markets Industry Leader, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)62 299 15 98
Jaap-Willem Bijsterbosch
Operations Consulting Partner, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)65 376 78 70