Begin 2013 zijn we in Nederland gestart met het Cultural Awareness-programma gericht op de betrokkenheid van talent met een migratie achtergrond. Dit doen we onder meer met Connected Cultures, het netwerk voor culturele diversiteit en de verschillende bewustwordingstrainingen die we aanbieden. Lees hier meer over deze best practice. We hebben al geleerd dat ook kleine veranderingen veel impact kunnen maken. Zo bieden we halal eten aan, stellen we stilteruimtes ter beschikking en hebben we twee feestdagen facultatief gemaakt die de collega’s kunnen inruilen voor feestdagen passend binnen de eigen religieuze achtergrond. Ook presenteren we jaarlijks een culturele kalender aan onze collega’s en klanten.
Sinds de start van het Cultural Awareness-programma is het tevredenheidsniveau van PwC als werkgever voor Niet-westerse collega's van 70% naar 85% gestegen en daarmee sinds 2017 gelijk aan die van collega's met een Nederlandse achtergrond. Het verschil van de promoties van Niet-Westerse en Nederlandse collega's is met 2% verbeterd, waardoor het verschil nog 0,9% is. Tussen 2013 en 2017 is het aantal talenten met een migratieachtergrond dat PwC als werkgever kiest met 18% gestegen.
Wij streven ernaar om het percentage vrouwen binnen onze organisatie te vergroten en te zorgen dat zij beter doorstromen naar leidinggevende posities. Hiervoor...
Sinds 2016 vaart PwC met haar eigen boot mee tijdens de Canal Parade. Collega's toonden hun trots en steun aan de PwC boodschap: Be Yourself @ Work and Join Us....
PwC is geïnteresseerd in het talent en niet in de beperking. Daarnaast willen we geen talent missen omdat het menselijk kapitaal onze organisatie zo sterk maakt...
© 2015 - 2019 PwC. Alle rechten voorbehouden. 'PwC' verwijst naar de juridische entiteiten zoals omschreven in de legal disclaimer. Zie daarvoor onderstaande link.