Future of Finance

CFO spil in digitale transformatie

Als CFO levert u op het juiste moment waardevolle informatie, waarmee u bedrijfsbeslissingen beïnvloedt. Technologieën zoals robotisering, data analytics en machine learning maken dit mogelijk en brengen de financiële functie van de toekomst snel dichterbij.

Versnel de transformatie van uw afdeling

Door het toepassen van sturende data lopen de financiële verslaggeving en het voorspellen van verandering steeds meer in elkaar over. Dit vraagt een andere inrichting en aansturing van de financiële afdeling. Deze moet flexibel, wendbaar en leergierig zijn. De financiële afdeling zal bovendien meer gericht zijn op verbinding van de strategische organisatiedoelen. In plaats van traditionele hiërarchieën zullen toekomstige organisaties functioneren als een netwerk van krachtige, autonome en strategisch op elkaar afgestemde teams die gezamenlijk een bepaald doel van een organisatie uitvoeren.

Digitale transformatie, gedreven door mens en technologie

De sleutel tot succes zit vaak in de digitalisering van uw financieel gerelateerde processen. De integratie van uw IT-strategie met uw businessstrategie en finance doelstellingen is hier onlosmakelijk mee verbonden. Naarmate technologie zich verder ontwikkelt, zult u steeds meer zij aan zij werken met robots, kunstmatige intelligentie en slimme automatisering. PwC kan u adviseren bij de selectie van producten en diensten van onder meer Oracle, SAP, Salesforce, Google en Adobe en de implementatie en de optimalisatie van uw financiële functie begeleiden. Ook traint PwC uw medewerkers, zodat zij over de juiste vaardigheden beschikken. Zo bereikt u digitale transformatie in uw organisatie, van strategie tot en met executie.

‘CFO’s die in staat zijn van uur tot uur, van minuut tot minuut de juiste informatie te leveren, zijn degene die daadwerkelijk het bedrijfsresultaat kunnen beïnvloeden.’

Alexander Staal, Advisory Partner, PwC

'De waarde van data creëer je door zaken die in eerste instantie geen samenhang lijken te tonen, wel in samenhang te zien.'

Jacques de Swart, Advisory Partner, PwC

Van shareholder naar shared value

Een volgende stap is het bouwen aan een écht open cultuur, waarin het klantbelang voorop staat. Een effectieve verschuiving van shareholder value naar shared value, waarbij u dialoog en datagebruik combineert om uw investeringen te verantwoorden en niet op vooroordelen en onderbuikgevoelens te staven. Met het boek Responsible Business en de bijbehorende modelleertool The Responsible Business Simulator maakt PwC inzichtelijk hoe de verschillende strategische opties – binnen verschillende scenario’s – uitpakken voor uw ambities: kwantitatief en kwalitatief, financieel én niet-financieel. Duurzame toegevoegde waarde voor uw bedrijf en concrete beheersbare acties staan hierbij centraal.

{{filterContent.facetedTitle}}

{{contentList.dataService.numberHits}} {{contentList.dataService.numberHits == 1 ? 'result' : 'results'}}
{{contentList.loadingText}}

{{filterContent.facetedTitle}}

{{contentList.dataService.numberHits}} {{contentList.dataService.numberHits == 1 ? 'result' : 'results'}}
{{contentList.loadingText}}

Contact

Alexander Staal

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 72 42

Jacques de Swart

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 76 23

Volg ons