Hoe uw organisatie ook na Covid-19 gezond blijft

09/06/20

Tips en aandachtspunten voor de herstelperiode na de coronacrisis

Als straks de Covid-19-crisis afneemt en we langzaam naar de nieuwe werkelijkheid gaan, zult u als ondernemer verder voor de continuïteit van uw organisatie moeten zorgen. Hoe wikkelt u dan de maatregelen waarvan u gebruik hebt gemaakt op goede wijze af? Hoe gaat u om met de gevolgen van de coronacrisis en welke keuzes maakt u daarbij?

Om u bij die vragen te helpen hebben we een overzicht gemaakt met de belangrijkste tips en aandachtspunten op het gebied van personeel & HR, fiscaliteit en wetgeving. Daarbij gaan we uit van drie fases: korte termijn, middellange termijn en lange termijn.

Afwikkeling van crisismaatregelen

Op de korte termijn zult u vooral bezig zijn met de afwikkeling van de Covid-19-crisis en de gehanteerde crisismaatregelen. Welke verplichtingen vloeien voor u voort uit het gebruik van de fiscale en subsidiemaatregelen? Met welke effecten moet u als ondernemer rekening houden?

Uw kasstroom verder optimaliseren

Vervolgens zult u op de middellange termijn uw kasstroom verder moeten optimaliseren. Hoe houdt u tegelijkertijd de belangen van alle betrokkenen in het oog? Voor de lange duur is het daarna belangrijk dat u de juiste keuzes maakt om de continuïteit van uw organisatie te waarborgen.

Contact

Diederik van Dommelen

Diederik van Dommelen

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)65 394 44 71

Allard Knook

Allard Knook

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 437 77 85

Nicolien Borggreve

Nicolien Borggreve

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 50 68

Volg ons