KNVB en PwC

Kennispartnership (KNVB + PwC) = maatschappelijke impact²

De missie van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB) is het voetbal in Nederland naar een steeds hoger niveau brengen en de verbindende kracht van het voetbal inzetten voor een positieve impact op de samenleving. Dit sluit aan bij de purpose van PwC: bouwen aan vertrouwen in de maatschappij en belangrijke problemen helpen oplossen.

Daarom zijn wij strategisch kennispartner van de KNVB. We zijn daarmee een ander soort partner voor de KNVB dan een gewone sponsor. Wij gebruiken namelijk onze kennis en onze denkkracht om de voetbalbond te helpen met hun missie.  

We zetten onze kennis en expertise in om de KNVB te helpen bij hun problemen, uitdagingen en vraagstukken, specifiek op het gebied van duurzaamheid (ESG) en het meten van haar impact, (kansen)gelijkheid en vraagstukken rond vernieuwing, innovatie en technologie.  

Playback of this video is not currently available

0:00:49

PwC & KNVB | Strategisch kennispartners

Samen naar de finale: PwC en KNVB koersen met bid WK- vrouwenvoetbal naar meer kansengelijkheid

Samen naar de finale: PwC en KNVB koersen met bid WK-vrouwenvoetbal naar meer kansengelijkheid

PwC haalde samen met de KNVB de finale van het WK-bid vrouwenvoetbal 2027. De winst ging naar Brazilië, maar het gevoel van trots en het succes van het strategisch partnerschap tussen PwC en de KNVB overheerst. ‘Ik ben tijdens het proces heel vaak aan het denken gezet door het PwC-team', aldus Bart van Soest, binnen de KNVB verantwoordelijk voor het uitbrengen van bids voor internationale toernooien. Hoe ziet de samenwerking tussen PwC en de KNVB eruit? En, wat willen beide partijen samen bereiken? 

Lees meer

PwC strategisch kennispartner van de KNVB

Samen werken aan een positieve impact op de samenleving

We ondersteunen de realisatie van één EK para-voetbal

Een recent voorbeeld van onze samenwerking met de KNVB is onze bijdrage aan de 'Dragons Den'-pitchsessie. De sessie was bedoeld om nieuwe en verfrissende ideeën te bedenken en alle afdelingen van de KNVB mochten hieraan meedoen. 

Omdat wij denken dat goede ideeën van meerwaarde zijn voor het voetbal en het plezier dat miljoenen daaraan beleven, stelden we vanuit PwC 50.000 euro aan uren beschikbaar om het meest impactvolle, originele en innovatieve idee een stap dichter bij werkelijkheid te brengen. Veronique Roos (bestuurslid PwC), Martin Bond (partner bij PwC) zaten samen met Dave Dekker (commercieel directeur KNVB) en Giel Kirkels (hoofd onderzoek en innovatie KNVB) in de jury.

Playback of this video is not currently available

0:01:42

Pitches maatschappelijke impact KNVB PwC

Dragon's Den

Foto, van links naar rechts: Martin Bond (partner bij PwC), Veronique Roos (bestuurslid PwC), Robin Janssen (winnaar pitch), Giel Kirkels (hoofd onderzoek en innovatie KNVB) en Dave Dekker (commercieel directeur KNVB).

Uiteindelijk presenteerden negen afdelingen hun idee. Als winnaar kwam de pitch voor een Europees kampioenschap para-voetbal uit de bus. Van de vijf verschillende para-voetbalvormen worden op dit moment afzonderlijke EK's en WK’s georganiseerd. Dit is inefficiënt en niet krachtig. Het doel is nu om deze vormen samen te voegen tot één evenement. Het KNVB-team gaat het door PwC beschikbaar gestelde budget gebruiken om een haalbaarheidsrapport te maken. 

Contact

David Verweij

Sponsormanager, PwC Netherlands

Volg ons