Skip to content Skip to footer
Search

Loading Results

Cultuur

Cultuur verruimt de blik op de samenleving. In de hedendaagse samenleving toont PwC haar betrokkenheid door middel van sponsoring van verschillende culturele initiatieven.

Museum Boijmans Van Beuningen

Museum Boijmans Van Beuningen

Museum Boijmans Van Beuningen werkt sinds de sluiting in 2019 hard aan een grondige renovatie en vernieuwing. Het museum ambieert zijn internationale profiel verder te ontwikkelen, voortbouwend op de moderne Rotterdamse traditie en mentaliteit. Daarvoor zijn wel ingrijpende veranderingen aan het bijna negentigjarige gebouw nodig. De uitdaging is hoe het museum in de toekomst voldoende ruimte kan bieden aan de kunst en het groeiende aantal bezoekers.

De beroemde collectie blijft tijdens de zeven jaar durende verbouwing wel zichtbaar. Voornamelijk in het nieuwe Depot Boijmans Van Beuningen, waar vanaf 5 november 2021 de unieke collectie kan worden bekeken.

PwC is al sinds 2004 verbonden met Boijmans Van Beuningen. Vanaf 2014 zijn we onderdeel van de Boijmans Business Club en in 2017 en 2018 waren we sponsor van het Boijmans Kinderbestuur. 

Op 1 augustus 2020 hebben we de samenwerking geformaliseerd in een partnership. Met zijn collectie van wereldniveau als uitgangspunt biedt het museum aan iedereen een uitdagend en waardevrij perspectief op de wereld. Dit sluit aan bij waar wij als PwC voor staan.

Onze wereldwijde strategie The New Equation is erop gericht de omvang en de complexiteit van de uitdagingen waarmee organisaties en de maatschappij worstelen, aan te pakken en mee te helpen oplossen. Dat doen we door een grote diversiteit aan mensen in onverwachte combinaties samen te brengen. En door hun verschillende perspectieven, vindingrijkheid en passie te combineren met de nieuwste technologie. Op die manier komen we tot duurzame oplossingen.

Dat hebben we bij Boijmans Van Beuningen ook gedaan. We hebben Boijmans Van Beuningen geholpen bij het ontwikkelen van een digitale strategie. Waarbij we vanuit zijn missie - een waardevrij perspectief op de wereld aan iedereen -  onder meer hebben gekeken naar hoe het museum in een digitale wereld relevant kan blijven. 

In meerdere workshops hebben we Boijmans Van Beuningen geholpen om tot een duidelijke visie te komen en prioriteiten aan te brengen in de digitale wensen. ‘Open’ staat daarbij centraal. Ondanks de verbouwing en de gevolgen van corona moet kunst bereikbaar blijven voor geïnteresseerden.

Het uiteindelijke resultaat is dat bezoekers en kunstliefhebbers, zeker met de opening van het Depot, zien dat een museum meer is dan een gebouw. Door de multimedia-aanpak beleven ze de verhalen rondom de kunst en ervaren ze andere perspectieven op de werken en uiteindelijk de wereld.

Museum Boijmans Van Beuningen

Koninklijk Concertgebouworkest

Het Koninklijk Concertgebouworkest behoort al meer dan 125 jaar tot de absolute wereldtop. Sinds het 100-jarig jubileum mag het zich Koninklijk noemen. Jaarlijks geeft het orkest zo’n tachtig concerten in het Concertgebouw en veertig op de belangrijkste podia over de hele wereld.

Naast de chef-dirigent bestaat het orkest uit 120 musici, afkomstig uit meer dan 20 landen. Ondanks de omvang musiceert het als een kamerorkest. Er wordt naar elkaar geluisterd en op elkaar ingespeeld. Dat vraagt een grote individuele kwaliteit en groot vertrouwen in elkaar. Musici kunnen schitteren en houden tegelijkertijd zorg voor het collectief. Zij delen de ambitie om telkens de hoogste kwaliteit te leveren en willen meer bereiken dan perfect gespeelde noten. Dit sluit naadloos aan bij hetgeen waar PwC voor staat: onze medewerkers en klanten ondersteunen bij het ontwikkelen van hun talenten om zo het maximale van hun kwaliteiten en mogelijkheden te benutten.

Contact

David Verweij

Consultant Corporate Sponsorships, PwC Netherlands

Volg ons