Al meer dan twintig jaar hebben wij een partnership met de Johan Cruyff Foundation. Hun wereldwijde missie ‘Creating Space for children’, sluit perfect aan bij onze purpose om te bouwen aan vertrouwen in de samenleving en het oplossen van belangrijke problemen.
Wij ondersteunen de Johan Cruyff Foundation in hun missie om kansenongelijkheid op te lossen door kwetsbare jongeren de kans te geven om te sporten, door ruimte te geven om te bewegen, samen te komen en zelfvertrouwen op te bouwen.
Wij dragen niet alleen financieel bij, maar ook met de kennis en expertise van onze eigen mensen. In de jaren van ons partnerschap hebben we de Johan Cruyff Foundation ondersteund op het gebied van fiscale vraagstukken voor onderwerpen als btw, loonbelasting en schenk- en erfbelasting. Dit heeft de Johan Cruyff Foundation de mogelijkheid gegeven de organisatie verder te professionaliseren en uit te bouwen tot waar die nu staat.
Als onderdeel van de samenwerking zijn we ook één van de hoofdsponsoren geworden van de Cruyff Legacy 14K. Dit omdat we geloven in de verbindende kracht van sport en omdat het bijdraagt aan je well-being. Het is daarbij ook een leuke manier voor onze eigen medewerkers om hun steentje bij te dragen aan dit partnership.
PwC was van 1991 tot 2020 een trotse sponsor van Oranje. We droegen en dragen nog steeds het Nederlandse voetbal en de nationale elftallen een warm hart toe. De sponsoring stelde ons in de gelegenheid om samen met onze gasten, studenten en onze medewerkers de elftallen toe te juichen bij de wedstrijden. Daarnaast droeg het bij aan het vergroten van onze naamsbekendheid.
Ook deelden we onze kennis met de KNVB. Zo hebben we samen met de KNVB informatieavonden georganiseerd om voetbalclubs te adviseren hoe zij zich konden voorbereiden op de invoering van IBAN, het nieuwe Europese betalingssysteem. Hetzelfde hebben we ook gedaan over allerlei fiscale ontwikkelingen die vooral de amateurvoetbalclubs raken, zoals op het gebied van loonbelasting en btw.
Renate de Lange-Snijders, lid van de raad van bestuur van PwC: 'Vanuit onze merkbelofte ‘morgen maak je samen’ zijn we met het merk PwC een nieuwe weg ingeslagen en willen de ruimte en vrijheid hebben om te bekijken welke activiteiten daar in de toekomst het beste bij passen. Vanzelfsprekend beëindigen we een relatie van bijna dertig jaar niet zomaar. De KNVB zal een speciale plek in ons oranje hart houden. Wij danken de KNVB voor de bijzondere samenwerking.'