Game of Trade

Een strategisch digitaal spel om bewustzijn te creëren over de impact van handelsoorlogen.

‘Game of Trade’ is een strategisch digitaal spel. Het is een meeslepende simulatie voor organisaties en overheden om bewustzijn te creëren over de impact van handelsoorlogen. 

Tijdens dit spel kunt u spelen in  de landenmodus - waar u de rol van een regering speelt - en de bedrijfsmodus - waar u de rol van een organisatie aanneemt. U ervaart hoe u uw organisatie en land kunt beschermen tegen de instabiliteit in de macro-economische handelsomgeving. Ook zult u merken dat er mogelijkheden zijn om te profiteren van veranderingen in de mondiale handel.  Of u een winnaar of verliezer bent in de handelsoorlog hangt af van de acties die u onderneemt.

loading-player

Playback of this video is not currently available

Bij Game of Trade staat kritische besluitvorming centraal en krijgen de spelers inzicht in de impact van handelsoorlogen en de stappen die genomen moeten worden om hun organisatie te beschermen tegen de gevolgen van handelsoorlogen.

‘Game of Trade’ geeft inzicht in:

  • De impact van de politieke druk op handelsverdragen;

  • De impact van de effecten van stijgende tariefmaatregelen;

  • De impact van (niet-tarifaire) handelsbelemmeringen;

  • De effecten van huidige, geplande en dreigende tariefverhogingen;

  • De impact van protectionistisch beleid;

  • De impact van bovenstaande op uw supply chain;

  • De te maken strategische keuzes.

‘Game of Trade’ duurt ongeveer één dagdeel. Het bestaat uit 2 spellen. Eén land tegen land spel en één spel waarbij elk team de rol van een bedrijf aanneemt. Een ervaren deskundige leidt dit spel en deelt ook zijn praktische kennis tijdens het spelen. De Game of Trade kan zowel op een PwC-kantoor als op eigen locatie gespeeld worden.

De uitkomsten van een Game of Trade spel kunnen worden gebaseerd op generieke data. Voor een volledige ervaring kan echter ook echte data worden gebruikt van deelnemers. Op deze manier wordt het spel nog levendiger en wordt de impact van de genomen beslissingen nog duidelijker. 

Na afloop evalueren wij samen met de deelnemers de genomen beslissingen, zodat zij inzicht krijgen in de gevolgen van hun keuzes.

Doelgroep

Het spel kan gespeeld worden door iedereen binnen de organisatie die zich met deze materie bezighoudt van C-suite tot specialist. Met name als de Game of Trade gebruikt wordt als toets of beslissingen van C-suite binnen de hele organisatie gedragen worden is een brede deelname in functieniveau van belang. 

Contact

Claudia Buysing Damsté

Partner, Rotterdam, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 38 11

Beau Krempel

Business support, PwC Netherlands

Tel: +31(0) 88 792 5142

Volg ons