PwC + Salesforce

Waar business & innovatie elkaar ontmoeten

Next-level klantervaringen met Salesforce

Bij PwC combineren we business-inzichten, gebruikersperspectieven en technologie om op innovatieve wijze betere klantervaringen te realiseren. Door onze bewezen business- en strategie-expertise te combineren met bekroonde Salesforce-technologie, realiseren we naadloze ‘anytime, anywhere’ ervaringen die hedendaagse klanten verwachten. We helpen bij de volledige transformatie van uw organisatie.


Transformeren van organisaties met de kracht van AI

Bij PwC zijn we trots op ons vermogen om uitzonderlijke implementaties te leveren op verschillende Salesforce-clouds. Ons team van hoogopgeleide professionals is toegewijd om voorop te blijven lopen bij de ontwikkelingen op het gebied van AI-technologie en ervoor te zorgen dat deze op ethische en verantwoorde wijze in ons werk wordt gebruikt. Als platinum partner van Salesforce zijn we volledig gecertificeerd in het Salesforce platform. Bovendien blijven we op de hoogte van de nieuwste technologieën, zodat we goed zijn voorbereid om te voldoen aan de steeds veranderende behoeften van onze klanten.

Hoe kunnen wij helpen uw bedrijf te transformeren

PwC's bekroonde werk met Salesforce

PwC is een wereldwijde strategische Salesforce-partner en is trots op de positie ‘Leider in digitale transformatie’. Sinds 2013 wordt ons werk wereldwijd erkend met verschillende innovatie- en branche prijzen. PwC heeft het hoogste partner-niveau (Platinum) binnen het Salesforce Consulting Partner Program.

Human Led, Technology Powered

Bij ons gaan mensen en technologie hand in hand. Het gaat erom hoe menselijk vernuft wordt gecombineerd met technologische innovatie en ervaring. Om op die manier snellere, intelligente en betere resultaten te leveren. En vertrouwen in de hele waardeketen op te bouwen. 

We hebben een holistische kijk op transformatie en integreren strategie en operatie om productiviteit en groei te verhogen. Vervolgens integreren we nieuwe manieren van werken en verbeteren we end-to-end mogelijkheden. Altijd met de eindgebruiker in gedachte.

Multi-cloud expertise

Ons team is gespecialiseerd in de volgende branchespecifieke oplossingen en onderwerpen.

Voor alle gedetailleerde proposities: zie hieronder

Klant 360 als centrale informatiebron

De hedendaagse consument wil keuze, maatwerk en probleemloze interacties. Daarnaast willen ze erkend en erkend worden. Aan de andere kant wilt u een werknemerservaring die het voor teams gemakkelijk maakt om samen te werken, productief te zijn en gezond te blijven.

Het Salesforce platform combineert alle tools die nodig zijn voor baanbrekende mobiele en sociale apps. Onze Salesforce specialisten kunnen u helpen om de Salesforce omgeving zo in te richten dat deze op maat is afgestemd hoe gebruikers willen werken binnen een bedrijf. Met Salesforce kan er voor elke specifieke afdeling een aparte app ingericht worden, zo kunnen sales medewerkers werken aan het genereren van nieuwe opdrachten waar service medewerkers een app hebben om klanten zo goed en snel mogelijk te helpen. Daarnaast kunnen er snel en gemakkelijk websites met portalen worden opgezet of marketing campagnes worden ingericht. Met Salesforce heeft u alle tools in handen om data van klanten te managen en hier diepgaande analyses op te draaien en nog zoveel meer.

Bouw aan betere ervaringen in de gehele productieketen

Moderniseer uw commerciële operatie, transformeer service-ervaringen, vereenvoudig partners-relaties, maak gebruik van ingebouwde analyses en verhoog uw digitale snelheid. Met belangrijke functies zoals forecast-frameworks, verkoopovereenkomsten, productie datamodellen, geïntegreerde analyses, digitale procesautomatisering en kortingsbeheer.

Vergroot impact, versnel groei en verhoog productiviteit

Ons Salesforce NGO-team biedt gerichte oplossingen en expertise voor middelgrote en grote non-profitorganisaties: organisaties die interactie zoeken met donateurs, leden en/of vrijwilligers en organisaties die subsidies en programma's beheren. Naast de Salesforce Non-profit Cloud bieden we voor non-profit organisaties die in de markt voorop willen lopen, diverse aanvullende inzichten en accelerators.

Oplossingen voor gepersonaliseerde burgergerichte ervaringen

We bieden geïntegreerde oplossingen voor burgers, bedrijven en werknemers voor al hun interacties met overheden. Vereenvoudiging van de toegang tot diensten, het realiseren van transformationele veranderingen, het integreren van gegevensbronnen en het versnellen van processen die waarde toevoegen.

Creëer intelligente en gepersonaliseerde ervaringen

Ga op een meer directe manier met uw klanten om. Maak van eenmalige consumenten terugkerende klanten en verhoog productinnovatie door het faciliteren van een meer op samenwerking gerichte, flexibele werkomgeving. Een omgeving waarbij consumenten direct betrokken worden. En waar consumentengedrag geanalyseerd, promoties beheerd, merkbeleving gestimuleerd en kansen herkend worden.

Van strategie naar uitvoering rondom thema’s zoals regelgeving, FinTech en veranderend klantgedrag

Digitale oplossingen om uw organisatie en patiëntervaring te transformeren

 

Stap in de toekomst van energie

Verbind uw klantenservice, bedrijfsmiddelen, buitendienst, marketing en communicatie om hen te helpen efficiënt te reageren op individuele behoeften. Besteed minder tijd aan administratie en help teams een ​​uitstekende ervaring te leveren aan klanten en belanghebbenden, bijvoorbeeld door backoffice processen te automatiseren. Stimuleer klanttevredenheid met rijke data en verras uw klanten met een transparante, toegankelijke en gepersonaliseerde klantreis.

Stimuleer klant of partner loyaliteit bij elk contactmoment

De dagen dat loyaliteitsprogramma's alleen over punten en voordelen gingen, zijn voorbij. Nu is het belangrijker dan ooit om de vraag van klanten en hun loyaliteit te stimuleren via gepersonaliseerde, gedifferentieerde en naadloze ervaringen. 

Of het nu gaat om B2B of B2C, de fundamentele basis voor een loyaliteitsprogramma blijft gelijk: duurzame merkentrouw en -voorkeur, verbeterde klantervaringen en bedrijfswaarde stimuleren. Merken met gedifferentieerde ervaringen en ongeëvenaarde service doen het beter dan organisaties die zich alleen richten op transacties en commerciële uitwisselingen. Door over te stappen van een traditionele naar een meer ervaringsgerichte loyaliteitsstrategie, krijgt u meer inzicht in de houding en het gedrag van uw doelgroepen, waardoor diepere en meer betekenisvolle connecties tot stand komen.

Activeer medewerkers zodat u het maximale uit uw tech-investeringen haalt

De Salesforce-oplossingen gericht op digitale adoptie, bieden real-time inzicht in betrokkenheid, technische vaardigheid en tevredenheid van uw medewerkers, met als doel activering en acceptatie

  • Verras en faciliteer medewerkers met medewerker-adoptie journeys 

  • Volg de adoptie van medewerkers door Salesforce-vaardigheden en programma betrokkenheid van medewerkers te meten met behulp van unieke score-algoritmes 

  • Automatiseer de activatie van uw mensen met gerichte campagnes, afgestemd op de behoeften en het gedrag van individuen.

Ga voor C02 neutraal

Salesforce Net Zero Cloud (NZC) organiseert uw koolstof boekhouding, equipeert besluitvormers en maakt duurzame transformatie mogelijk. NZC biedt bedrijven een compleet beeld van milieustatistieken om een ​​beter begrip te krijgen en zich klaar te maken voor duurzame groei op de lange termijn.

Creëer een 360°-beeld van leveranciers, excelleer uw inkooporganisatie en transformeer inkoop-leverancier relaties

PwC’s Supplier Relationship Management Solution (SRM) biedt end-to-end relatiebeheer aangestuurd door Salesforce waarmee bedrijven meer controle krijgen over hun supply chain. Met de intuïtieve, cloudgebaseerde oplossing met ingebouwde Einstein Analytics krijgt u een 360-graden beeld van uw data van uw klanten waarmee u de klant transformatie van uw supply chain kunt versnellen. 

SRM is meer dan alleen een inkooptool. In een tijd waarin Corporate Social Responsibility (CSR), in Nederland MVO, een essentieel onderdeel is van het moderne zakendoen - en niet slechts een milieuvriendelijke bijkomstigheid - moeten bedrijven goed in de gaten houden welke bedrijven ze als leveranciers kiezen.

Versnel de transformatie van uw servicecentrum

Field Service Excellence helpt bij het beheren en organiseren van een team op de weg. Het vereenvoudigt en verbetert de prestaties van uw operationele team, waardoor klanttevredenheid toeneemt en operationele kosten verlagen.

Aan de slag met bruikbare inzichten

We helpen u visualisaties te maken, voorspellingen te doen en inzichten te genereren door al uw Salesforce-gegevens in werkstromen samen te brengen. U kunt vervolgens direct reageren op bevindingen, efficiënt samenwerken, records bij te werken, dashboards delen etc.

Salesforce Einstein Analytics is een platform dat Salesforce data combineert met andere systemen zoals Amazon Redshift, Microsoft Dynamics en GoogleBigQuery. Einstein Analytics gebruikt machine learning en artificial intelligence om data te doorgronden om voor de juiste inzichten te zorgen. Einstein analytics helpt om te segmenteren om potentiële nieuwe groepen te ontdekken en hier vervolgens door middel van artificial intelligence aanbevelingen op te doen.

CRM Analytics is de meest effectieve manier om data te begrijpen, daarnaast is het ook de meest toegankelijke. Met Tableau geeft u elke afdeling toegang tot het krachtigste, uitgebreide en intuïtieve systeem met analytische capaciteiten dat momenteel beschikbaar is. Met de gevisualiseerde en interactieve dashboards, rapporten en grafieken heeft u de beste inzichten samengesteld door artificial intelligence.

Verminder ongewenste blootstelling en risico's

Ondersteuning bij issues zoals lange doorlooptijden voor toegangsverlening, verschillende inloggegevens op verschillende systemen, gebrek aan een gecentraliseerde portal, gebruikers die gebruikersnamen en wachtwoorden vergeten, een grote verscheidenheid aan toegang zonder controles, onnodige telefoontjes naar de helpdesk, overbelasting door wachtwoord gerelateerde ondersteuning, gefragmenteerde werknemersinformatie, geen inzicht in applicatiegebruik en beveiliging, etc.

Versnel uw quote-to-cash-cyclus

We combineren onze vaardigheden op het gebied van pricing, Salesforce-technologie, business en financiën om de Quote-to-Cash-cyclus van onze klanten te versnellen met overtuigende resultaten.

Verlaag bedrijfskosten, realiseer een 360-beeld en verbeter de adoptie en het beheer

We helpen u problemen in uw Salesforce-organisatie op te sporen. En ook om de gewenste richting te herpakken met een actiegericht ROI-verbeteringsplan.

Vergroot uw klanttevredenheid, marktaandeel en winstgevendheid

De Salesforce Sales Cloud is 's werelds meest toonaangevende CRM-oplossing (Customer Relationship Management). Het geeft alle CRM-mogelijkheden die u nodig hebt om verbinding te maken met klanten, deals te sluiten en te netwerken via sociale media/mobiel, waar u ook bent. En met CPQ transformeert u uw bedrijfsmodel met een uniforme quote-to-cash-oplossing.

Slimme, sociale en gestroomlijnde klantenservice

Klanten willen hedendaags makkelijk, snel, duidelijk en via elk kanaal service kunnen krijgen. Van de traditionele telefoon tot aan whatsapp berichtjes of chatbots. Met de omni-channel service integratie van Salesforce kunnen Service medewerkers op elke manier in contact komen om klanten te helpen. Met het veelzijdige Service centrum is te zien dat klantloyaliteit toeneemt en ze snel en gemakkelijk in hun vragen kunnen worden voorzien.

Betrek doelgroepen, koester en verbeter klantervaringen

Met die hedendaagse technologie is het gedrag van klanten veranderd: de interactie met de klant, wat ze verwachten maar ook vooral wat er wordt geëist van de relatie met een bedrijf is compleet veranderd. In de huidige tijdgeest verwachten consumenten op een persoonlijke manier aangesproken te worden. Met onze services op het gebied van marketing transformaties helpen wij bedrijven een beter resultaat te behalen op hun marketingcampagnes, kosten te verlagen, meer leads te genereren en een hogere omzet te genereren.
Ons Salesforce team kan hierbij het gehele traject ondersteunen van strategie opzetten tot het daadwerkelijk uitvoeren van de implementatie.
We zijn experts in Marketing strategie, Marketing Cloud, Marketing Cloud Personalization, Marketing Cloud Intelligence, Customer Data Platform (CDP), Marketing Cloud Account Engagement gedreven door Pardot, Loyalty Management en veel meer.

Verbind uw commercie met service, marketing en operatie

Met de huidige digitale transformatie, behoort de “traditionele” manier van zaken doen tot het verleden. Tegenwoordig laten klanten meer dan ooit van zich horen. Ze gebruiken social media, mobiele applicaties en tig andere technologieën waarmee aankopen doen zowel online als offline totaal zijn veranderd. De mate van adoptie van nieuwe technologieën en de verandering in klantgedrag gaan zo snel dat het voor bedrijven moeilijk is om hier een online sales strategie op af te stemmen. PWC heeft uitgebreide ervaring met het implementeren van e-commerce oplossingen die bedrijven helpen te gedijen in de huidige context van digitale transformatie in de wereldeconomie.

Eenvoudig en snel gegevens genereren

Met MuleSoft heeft u de tooling om met andere systemen te volgen. Om gegevens op snelle wijze uit te kunnen wisselen. Met het Anypoint-platform kan Software as a Service (SaaS) worden geïntegreerd.

Playback of this video is not currently available

1:00

Ons DNA

Passie: wij houden van transformatie. Onze motivatie komt voort uit de gedachte dat we de belangrijkste problemen voor onze klanten oplossen. Elke dag is anders en samen met Salesforce kunnen we u helpen uw bedrijfsmodel te optimaliseren en toekomstbestendig te worden.

Samenwerking: tijdens het hele project werkt ons lokale team van Salesforce-architecten, consultants, ontwikkelaars, branche- en ervaringsdeskundigen niet alleen uitgebreid samen met uw team, maar ook met het wereldwijde PwC-netwerk en het Salesforce-ecosysteem.

Diversiteit: binnen ons diverse team combineren we hooggekwalificeerde individuen met verschillende perspectieven. We verbinden hun vindingrijkheid en passie met de nieuwste technologie. Om voorop te blijven lopen en u de best passende oplossingen te bieden.

Samen maatschappelijke impact maken

Sinds oktober 2020 werken we samen met Salesforce.org. Onze samenwerking omvat het helpen van non-profitorganisaties zoals:

  • Ngo's

  • Onderwijsinstellingen

  • Woningbouwcorporaties

Met onze samenwerking bundelen we onze krachten en helpen we non-profit organisaties met nieuwe manieren van werken en het vergroten van maatschappelijke impact.

Lees hier hoe technologie ngo's kan versterken

Hoe kunnen wij u helpen

Onze Salesforce-specialisten van PwC ondersteunen u tijdens uw digitale transformatieproces. We werken nauw met u samen om de unieke behoeften van uw bedrijf te bepalen en een oplossing op maat te bieden op basis van Salesforce, 's werelds toonaangevende platform voor Customer Relationship Management (CRM). Salesforce is volledig aanpasbaar, zodat u een platform kunt creëren met componenten die specifiek aan uw behoeften voldoen.

Of het nu gaat om een klantenportaal, een geautomatiseerd berichtencentrum, cloud commerce of analyses op basis van kunstmatige intelligentie.

Als toonaangevende leverancier en wereldwijde strategische partner van Salesforce stellen onze specialisten uw teams graag in staat om met behulp van de kracht van technologie de hoogwaardige ervaring te bieden die uw klanten verlangen.

 

Contact us

Timo Koenen

Timo Koenen

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 987 30 65

Jamie van der Meer

Jamie van der Meer

Director, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)65 548 20 95

Hide