Community of solvers talks

Client listening

In klantrelaties is het belangrijk om kwetsbaar te zijn en open en eerlijk tegen elkaar te zijn. Dat is de basis voor vertrouwen. En daar moet je echt in investeren. Door goed te luisteren naar klanten en te zoeken naar diepgang. In deze aflevering bespreken onze PwC-experts hoe je dat doet.

Playback of this video is not currently available

12:50


Onze PwC-experts

Jeroen van Kessel

Partner, lid van de Assurance
Board PwC Nederland

Ingeborg Smit

Partner, PwC-expert technologie

Laurens Smit

Senior manager client success

Deze aflevering gaat over onze relatie met klanten. Wat verwachten zij van ons en hoe kunnen we onze relatie verbeteren, zodat we samen de beste oplossingen voor hun uitdagingen kunnen vinden?

‘De huidige tijdgeest is volledig omgeven door onzekerheid. Om problemen op te lossen heb je meerdere perspectieven nodig. En daarom is het relevant dat je een goed gesprek voert in een goede sfeer en dat je ook kritisch naar elkaar durft te zijn.’

Jeroen van KesselPartner, lid van de Assurance Board PwC Nederland

Een goede relatie begint uiteraard met wederzijds vertrouwen.

‘Vertrouwen opbouwen kost veel tijd. Daar moet je in investeren om dicht bij de klant te staan. Gewoon fysiek langsgaan, een goed gesprek voeren of samen een kop koffie drinken… Dan hoor je eigenlijk het meeste.’

Ingeborg SmitPartner, PwC-expert technologie

Naar elkaar luisteren en echt de dialoog aangaan is een must.

‘Ik heb ook eens feedback gehad dat we veel invullen voor de ander. Daar heb ik van geleerd; durf het de ander gewoon te vragen, want op het moment dat deze ergens anders over denkt, merk je dat als je met elkaar in dialoog gaat.’

Laurens SmitSenior manager client success

Contact us

Agnes Koops-Aukes

Agnes Koops-Aukes

Voorzitter raad van bestuur, PwC Netherlands

Thomas Galestien

Woordvoerder, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)64 242 51 45

Volg ons