{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
Playback of this video is not currently available
Partner, lid van de Assurance
Board PwC Nederland
Partner, PwC-expert technologie
Senior manager client success
Deze aflevering gaat over onze relatie met klanten. Wat verwachten zij van ons en hoe kunnen we onze relatie verbeteren, zodat we samen de beste oplossingen voor hun uitdagingen kunnen vinden?
‘De huidige tijdgeest is volledig omgeven door onzekerheid. Om problemen op te lossen heb je meerdere perspectieven nodig. En daarom is het relevant dat je een goed gesprek voert in een goede sfeer en dat je ook kritisch naar elkaar durft te zijn.’
Een goede relatie begint uiteraard met wederzijds vertrouwen.
‘Vertrouwen opbouwen kost veel tijd. Daar moet je in investeren om dicht bij de klant te staan. Gewoon fysiek langsgaan, een goed gesprek voeren of samen een kop koffie drinken… Dan hoor je eigenlijk het meeste.’
Naar elkaar luisteren en echt de dialoog aangaan is een must.
‘Ik heb ook eens feedback gehad dat we veel invullen voor de ander. Daar heb ik van geleerd; durf het de ander gewoon te vragen, want op het moment dat deze ergens anders over denkt, merk je dat als je met elkaar in dialoog gaat.’