De veranderde consument

Global Consumer Insights Survey 2020

Covid-19 verandert consumentengedrag fundamenteel

De elfde opeenvolgende Global Consumer Insights Survey van PwC benadrukt de gewoonten en het gedrag van consumenten in steden en laat zien hoe de wereldwijde ontwrichting door Covid-19 een meer digitale manier van leven heeft versneld. De pandemie en de daaruit voortvloeiende maatregelen voor sociale distantiëring hebben geleid tot fundamentele veranderingen in de manier waarop consumenten werken, eten, communiceren en zorgen voor hun gezondheid.

Wereldwijd:

  • zegt 45 procent van de consumenten dat gezondheidszorg een van de drie belangrijkste redenen is om in een stad te leven.
  • is 69 procent van de consumenten meer gericht op geestelijke gezondheid en welzijn.
  • verwacht 43 procent van de consumenten dat bedrijven verantwoordelijk zijn voor hun impact op het milieu.

Transparantie, duurzaamheid en gemak

De coronacrisis heeft het verlangen van de consument naar transparantie, duurzaamheid en gemak aangescherpt. Bedrijven die een vertrouwensrelatie met consumenten hebben opgebouwd, geïnvesteerd hebben in een klantreis die naadloos aansluit op de consumentenbehoeften en prioriteit geven aan de gezondheid en veiligheid van consumenten profiteren het meest van de nieuwe situatie.

Download hieronder de volledige Global Consumer Insights Survey 2020.

Contact

Milo Hartendorf

Milo Hartendorf

Consumer Markets Industry Leader, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 51 12

Peter Hoijtink

Peter Hoijtink

Consumer Markets Consulting Leader, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 30 90

Volg ons