Succesvol adviseren voor financials

Inhouse training

Neem contact met ons op

Hoe maak je impact en overtuig je de interne stakeholder?

Succesvol adviseren doet u niet zomaar. Uw adviezen moeten in overeenstemming zijn met de belangen van uw business partner, en u moet rekening houden met de belangen van eventuele andere stakeholders. Uiteindelijk willen beide partijen vaak hetzelfde, maar mist het onderlinge begrip voor elkaars belangen. Het opbouwen van een goede relatie met uw business partner is daarom erg belangrijk. 

Hoe wint u het vertrouwen van uw business partner? Hoe gaat u om met verschillende belangen? Waar liggen weerstanden en hoe gaat u daar vervolgens effectief mee om? In deze training leert u de vraag en achterliggende belangen van de business partner te inventariseren en hiermee rekening te houden in uw advies. Ook leren wij u met een trainingsacteur hoe u tijdens adviesgesprekken invloed kunt uitoefenen en uw adviezen geaccepteerd krijgt.

Voorbeeldgesprekken zijn:

  • Het achterhalen van de dieperliggende vraag: Een manager wil rapport X. Vraag: Waarvoor is dit nodig? Reactie: Productie van specifieke regio. Daar sluit Y beter op aan. 
  • Bespreken rapportage met uitkomsten van uw analyse met belanghebbende uit de lijn. Business controller heeft een rapport opgesteld over een efficiency analyse van het productieproces en wil zijn conclusies en aanbevelingen bespreken met de divisiedirecteur.

Over deze training

De training gaat onder meer in op

  • het identificeren van de vraag en onderliggende belangen van de business partner en daar rekening mee te houden in de advisering;

  • naast de business partner andere stakeholders identificeren en hun belangen meenemen in de advisering;

  • dilemma’s rondom een opdracht herkennen en op een gewenste manier meenemen;

  • resultaten van een opdracht helder rapporteren met inachtneming van de belangen en mogelijke weerstand van stakeholders.

Na afloop van de training

  • weet u hoe een ​​beknopte boodschap te presenteren;

  • heeft u geoefend met een manier om constructief feedback te geven;

  • weet u welke type vragen passend zijn om in verschillende situaties te stellen;

  • kunt u de principes van non-verbale communicatie toepassen wanneer u een boodschap overbrengt;

  • kunt u effectief omgaan met weerstand en negatieve feedback.

Voor wie is deze training?

Deze training is geschikt voor een financial die binnen zijn of haar rol te maken heeft met het geven van adviezen en zijn/haar adviesvaardigheden en gesprekstechnieken wil verbeteren.

Over de trainers

Onze trainer is werkzaam bij PwC en is specialist op het gebied van communicatie, projectmanagement en soft skills.

We gebruiken bij deze training een trainingsacteur, zodat u veilig en succesvol kunt oefenen. De trainingsacteur heeft ruime ervaring in faciliteren bij dit type trainingen en kan verschillende typen business partner rollen aannemen.

Inhouse training

Heeft u interesse in dit onderwerp en wilt u deze training voor uw organisatie op maat laten maken? Wij bespreken graag met u uw leerdoelen, de casuïstiek en de gewenste leerresultaten. Ook de duur, datum en locatie van de training stellen wij in overleg met u vast. Op basis van een voorgesprek maken wij een trainingsvoorstel voor u op maat. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Contact us

PwC’s Academy

Onderdeel van/Part of, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 86 70

Volg ons