De situatie van Covid-19 heeft het gedrag en het uitgavenpatroon van de consument aanzienlijk beïnvloed. Het consumentenvertrouwen vóór de crisis was hoog, wat leidde tot positieve verwachtingen wat betreft de koopkracht en de gedragspatronen van de consument. Hoewel een omnichannelstrategie klanten in staat stelde om te bepalen hoe ze met retail leveranciers omgaan - werden er echter geen plotselinge significante veranderingen in het kanaalgebruik gezien. Er zijn adequate aanpassingen in de omnichannelstrategie nodig om meer klanten te bereiken en om vertrouwen en loyaliteit te blijven opbouwen.
Op basis van een uitgebreide studie van de huidige markt en de voorspellingen voor de toekomst, hebben we zes thema's geïdentificeerd die alle retailers in de komende maanden zullen moeten aanpakken. Bij een goede aanpak, kunnen deze worden omgezet in kansen, waardoor u niet alleen fit blijft maar ook sterker uit deze crisis komt.
Beoordeel de potentiële impact op uw bedrijf en breng uw actiemogelijkheden in kaart.
Aandachtspunten voor uw organisatie op fiscaal, juridisch en financieringsgebied.
Voor producenten van consumentenproducten en retailers zijn het spannende tijden. Nieuwe technologie zorgt voor uitdagingen en kansen. PwC kan u daarbij helpen.
Consumer Markets Industry Leader, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)88 792 51 12
Jennifer Nelen
Consumer Markets Digital innovation & transformation, Director, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)61 284 15 45
© 2015 - 2021 PwC. Alle rechten voorbehouden. 'PwC' verwijst naar de juridische entiteiten zoals omschreven in de legal disclaimer. Zie daarvoor onderstaande link.