Klantgerichte houding en business partnering

Word de ‘trusted advisor’ van uw klant en uw management


Klantgerichtheid gaat over het centraal stelen van de behoeften en wensen van een interne of externe klant. Een goede klantrelatie bouw je op door deze behoeften en wensen te inventariseren, daarop te anticiperen en naar te handelen. De vaardigheden om dit te bereiken, staan centraal in de journey klantgerichte houding en business partnering.

Win-win door een klantgerichte focus

De journey klantgerichte houding en business partnering kent diverse bouwstenen om een klantgerichte houding op te bouwen. Deze start met een duidelijke structuur, rol- en taakverdeling. Dan kun je als team doelen stellen en verantwoordelijkheden nemen. Een heldere communicatie en duidelijk afgestemde verwachtingen met interne en externe klanten vormen de basis van klantgerichtheid. In de verdiepende modules staan doorvragen, inleven, feedback vragen & geven en proactiviteit centraal om een win-win situatie te creëren voor zowel uzelf als uw klant.

Je krijgt succes door een gewoon ding buitengewoon goed te doen. Dat geldt in hoge mate voor klantgerichtheid.

Magda Chrysoulis-Stegeman (Senior Director PwC’s Academy)

Contact

Magda Chrysoulis-Stegeman

Magda Chrysoulis-Stegeman

Senior Director, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 86 70

Volg ons