Entertainment & Media Outlook 2016 - 2020

The converging media landscape

 

Entertainment & Media Outlook 2016-2020

De Nederlandse Entertainment & Media Outlook 2016-2020 zet sectordata over de periode 2011-2015 op een rij en geeft een jaarlijkse prognose van dertien industriesegmenten voor de jaren 2016-2020. We staan in deze editie stil bij een viertal bewegingen die we in de markt zien en we hebben vier media-experts geïnterviewd die vertellen wat hen opvalt in het medialandschap. Alle informatie vindt u in 'Entertainment & Media Outlook for the Netherlands 2016 - 2020'. Na registratie heeft u toegang tot alle informatie.

 

Adverteerdersbestedingen

loading-player

De totale advertentiemarkt bedraagt vier miljard euro. Naar verwachting zal in 2020 digital advertising de helft uitmaken van deze markt. De vraag hierbij is of TV-advertising de komende jaren stabiel blijft. Met onze verwachtingen zijn wij voor toetsing met een aantal vragen de straat opgegaan. Bekijk de video en kom meer te weten over hoeveel deze mensen TV kijken, of dat meer of minder wordt en welke advertenties opvallen. In de Outlook staat onze visie op de markt en hoe hierin als E&M-bedrijf relevant te blijven.

Consumentenbestedingen

loading-player

De consument heeft toegang tot veel gratis content. Toch nemen de consumentenuitgaven toe. Er wordt met name veel uitgegeven aan digitale abonnementen, van ownership naar access dus. We hebben consumenten gevraagd waar zij hun geld aan besteden en of ze verwachten of dit meer of minder wordt. Bekijk de video voor wat aardige inzichten. In de Outlook staat onze visie op de markt en hoe als E&M-bedrijf verschillende doelgroepen aan je te blijven binden.


The converging media landscape 

De media-industrie transformeert. We zien dat bedrijven zich steeds meer naar elkaar toe bewegen, concurrentie uit onverwachte hoek komt, maar ook dat concurrenten partners van elkaar worden. 

Doelgroepen ontwikkelen zich in verschillende tempo’s. De jongere generaties investeren meer in digitale media; de oudere generaties houden meer vast aan traditionele media. 

De consumentenbestedingen zijn gestegen, vooral mobiel internet en ook op de advertentiemarkt is internet weer de winnaar.

Lees meer over deze verschuivingen.

 

 

Bij alle vier de verschuivingen zien we dat de grenzen tussen media, devices en bedrijven vervagen. De verschillende onderdelen van het medialandschap komen steeds meer samen.

 

 

Interviews

Lees in de Entertainment & Media Outlook 2016-2020 de visie van vier media-experts over het medialandschap. 

Rob van Griensen, Heineken

"Door een voortdurende focus op alles dat nieuw is, vergeten we de kracht van alles dat we al hebben."

Ron Sterk, Vue

"Filmdistributeurs richten zich op hun rol als marketeer, onderhandelaar en dealmaker."

Iris Boelhouwer & Boudewijn Beusmans, Endemol Shine

"Mediabedrijven willen actief zijn in verschillende onderdelen van de mediaketen."

Hans Schoolenberg, Consultant media sector

"Bedrijfsoplossingen die worden geïnitieerd door technocratische bestuurders, verzwakken vaak de unieke identiteit van kranten."

Contact us

Ennèl van Eeden
Entertainment & Media Industry Leader
Tel: +31 (0)88 792 45 40
E-mailadres

Casper Scheffer
Entertainment & Media Specialist
Tel: +31 (0)88 792 65 20
E-mailadres

Volg ons