Woningcorporatie actualiteiten

Bereid uw organisatie voor op het verslagjaar!

Jaarlijks organiseren wij de training Woningcorporatie Actualiteiten, waarin we u bijpraten over de nieuwste ontwikkelingen en relevante thema’s die van invloed zijn op uw corporatie en de jaarrekening.

Naast verslaggevingsactualiteiten behandelen we bredere onderwerpen zoals financiële beheersing, strategische keuzes en de inzet van AI binnen woningcorporaties. We bespreken trends en veranderingen in het vakgebied en delen best practices uit eerdere jaren, zodat u kunt profiteren van actuele inzichten, of u nu verantwoordelijk bent voor de strategie, het financiële beleid of de uitvoering.

“De training bood een goede mix van actuele thema’s zoals ESG en AI, met afwisselende sprekers en interactieve sessies.”

Deelnemer training Jaarrekeningactualiteiten woningcorporaties 2025

“Leuk om verschillende onderwerpen te hebben, met genoeg afwisseling en pauzes. Daarnaast mooi dat het interactief wordt benaderd”

Deelnemer training Jaarrekeningactualiteiten woningcorporaties 2025

Over deze training

Deze training gaat in op

  • actuele ontwikkelingen in verslaggeving, marktwaarde en de nieuwe beleidswaarde;

  • verantwoording van latenties, inclusief de ATAD renteaftrekbeperking;

  • de rol van AI en financiële beheersing in strategisch en operationeel management;

  • best practices en inzichten uit het voorgaande jaar.

Na afloop van deze training

  • bent u in staat om de belangrijkste aandachtspunten voor uw jaarrekeningproces te signaleren en hier tijdig op te anticiperen;

  • heeft u inzicht in actuele ontwikkelingen op het gebied van verslaggeving, beleidswaarde, marktwaarde en relevante regelgeving zoals de ATAD renteaftrekbeperking;

  • begrijpt u hoe AI concreet kan worden ingezet ter ondersteuning van financiële processen en besluitvorming;

  • heeft u handvatten gekregen om financiële beheersing en sturing binnen uw organisatie te versterken;

  • heeft u praktijkervaringen en best practices uitgewisseld met collega’s uit de sector.

Voor wie?

De training is primair gericht op (financiële) directeuren, controllers, administrateurs en beleidsmedewerkers van woningcorporaties.

Het niveau van de opleiding is HBO-niveau, en is ook geschikt voor een ieder met ervaring of affiniteit met het onderwerp.

De trainers

De trainingen worden georganiseerd door de sectorgroep Woningcorporaties van PwC.

Deelnemen aan deze training?

Datum & locatie

 

  • 12 januari 2026 10:00 - 16:00 | PwC Utrecht​
  • 20 januari 2026 10:00 - 16:00 | PwC Amsterdam​
  • 26 januari 2026 10:00 - 16:00 | PwC Rotterdam​
  • 3 februari 2026 10:00 - 16:00 | PwC Eindhoven

 

Kosten

De kosten voor het bijwonen zijn €795,- (vrijgesteld van BTW). De prijs is inclusief trainingsmateriaal. De training is vrijgesteld van BTW in verband met onze registratie bij het CRKBO.

Voor PwC alumni geldt een kortingsregeling van 10%. Wanneer u zich als PwC alumnus aanmeldt, vermeldt u dan bij de inschrijving in het opmerkingenveld dat u gebruik wilt maken van de PwC alumni korting. 
 
Voor alle kortingsregelingen van PwC's Academy geldt dat deze niet onderling te combineren zijn tenzij dit expliciet is aangegeven.

Programma

Onderstaand programma is het programma van de open training in 2026. Het programma is ook op maat te maken voor uw organisatie. Neem voor een inhouse training contact met ons op.

Tijd Programma onderdeel
10:00 - 10:15 Start, opening en programma, kennismaking
10.15 - 11.00 Sectorontwikkelingen
11.00 - 11.15 Pauze
11.15 - 12.00 Vaktechnische deepdive
12:00 - 12:45 Lunchpauze  & mogelijkheden  tot netwerken
12:45 - 13:30 Fiscale actualiteiten
13.30 - 13.45 Pauze
13:45 - 14:45 AI   in actie: samen werken aan jouw casus

14.45 - 15.00

Pauze

15:00 - 15.45

Financiële beheersing

15:45 - 16:00 Afsluiting,   vragen,   evaluatie

Bij minimaal 15 deelnemers gaat de training door.

De registratieperiode sluit doorgaans twee weken voor de trainingsdatum. Na ontvangst van uw registratie sturen wij u een bevestiging met aanvullende informatie over de training. Het aantal beschikbare plaatsen per training is beperkt, dus wij raden u aan om zo snel mogelijk te registreren. Als u niet in staat bent om aanwezig te zijn, kunt u een collega sturen in uw plaats. Laat ons alstublieft weten van deze wijziging via e-mail op nl_pwc_academy@pwc.com.

Permanente Educatie

PE-Portfolio accountants (AA en RA)

Deze training kunt u opnemen als leeractiviteit in uw PE-portfolio. Na afloop van de training ontvangt u van ons een deelnamebewijs met het aantal gevolgde lesuren van de training.

PE-punten registercontrollers (RC)

Na afloop van de training ontvangt u van ons een deelnamebewijs met het aantal gevolgde lesuren van de training. U kunt dit zelf registreren op de website van de VRC.

Contact

Magda Chrysoulis-Stegeman

Magda Chrysoulis-Stegeman

Senior Director, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 86 70

Volg ons