Social Impact Lab

Heeft jouw bedrijf een maatschappelijke missie en wil je een volgende stap maken in het verwezenlijken van jouw groeiambities? Dan is het Social Impact Lab iets voor jou!

Social Impact Lab is een wedstrijd waarbij we start-ups en scale-ups met een maatschappelijke missie een stap verder helpen. Al tijdens de challenge begeleiden we jou op het gebied van netwerken, financieel advies en je businessplan. Zo breng je jouw social enterprise, ook als je uiteindelijk niet in de finale komt, naar een hoger niveau.

Ook dit jaar is de challenge internationaal, wat betekent dat ook deelnemers uit Duitsland, Oostenrijk en Turkije zich konden inschrijven.

Inmiddels is de inschrijving voor 2018 gesloten en kun je je niet meer aanmelden. Volgend jaar mei gaat de nieuwe editie van start en is het weer mogelijk om in te schrijven.

Wil je weten wat het Social Impact Lab heeft betekend voor de winnaars van vorig jaar? Lees dan het interview met de sociale ondernemers van SweepSmart.

View this site in English

loading-player

Playback of this video is not currently available

De datum van de Social Impact Lab finale staat vast. Je bent welkom op 25 september tussen 15:00 en 18:00 in Blue City, Rotterdam.

Onze purpose is het bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en helpen bij het oplossen van belangrijke problemen. Meer dan 130 PwC-medewerkers hebben dit jaar 194 start-ups en scale-ups beoordeeld.

De finalisten, 10 start-ups en 3 scale-ups, zullen hun business plannen pitchen voor een jury. Deze jury zal drie start-ups en één scale-up tot winnaars van Social Impact Lab 2018 uitroepen. De winnaars krijgen een geldbedrag, twee jaar lang ondersteuning van PwC en de mogelijkheid om gebruik te maken van de kantoorfaciliteiten van PwC.

De finale wordt gepresenteerd door actrice Hanna Verboom die projecten en ondernemers met een maatschappelijke missie een warm hart toedraagt.

Meld je aan voor de Social Impact Lab finale. In de weken na je registratie ontvang je een e-mail met meer informatie over het programma.

Maak kennis met onze finalisten van Social impact Lab 2018.

 

Lees meer

Sociaal ondernemerschap is een manier van ondernemen die volop in beweging en ontwikkeling is. Een social enterprise lijkt op een ‘gewone’ onderneming, want het bedrijf levert een product of dienst en heeft een verdienmodel. Maar geld verdienen is hierbij niet het hoofddoel, het is een middel om de werkelijke missie te bereiken: het creëren van maatschappelijke impact.

Lees meer

PwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en het oplossen van belangrijke problemen. Vanuit deze ‘purpose’ zien we het vergroten van de maatschappelijke impact van social enterprises als een belangrijk thema. 

Lees meer

In de afgelopen vier jaar wonnen twaalf social enterprises het Social Impact Lab. Lees meer over hoe zij hun deelname hebben ervaren en wat hen heeft gebracht.

Lees meer

Hier vind je het antwoord op de meest gestelde vragen over het Social Impact Lab.

Lees meer

Dit jaar biedt het Social Impact Lab zowel een traject voor start-ups als voor scale-ups. Hieronder vind je de definities.

Definitie social start-up

Jouw onderneming:

  • voldoet aan de criteria van een social enterprise
  • is minder dan 3 jaar actief sinds de marktintroductie
  • is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel

Definitie social scale-up

Jouw onderneming:

  • voldoet aan de criteria van een social enterprise
  • heeft een beproefd concept en de ambitie om op te schalen
  • heeft een gemiddelde jaarlijkse omzetgroei van ten minste 20% in de afgelopen 3 jaar
loading-player

Playback of this video is not currently available

Contact

Marloes Tap
Projectcoördinator, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)88 792 46 07
E-mailadres

Volg ons