Social Impact Lab

Heeft jouw bedrijf een maatschappelijke missie en wil je een volgende stap maken in het verwezenlijken van jouw groeiambities? Dan is het Social Impact Lab iets voor jou!

Social Impact Lab 2019

De finale van de zesde editie van het Social Impact Lab heeft op 30 september 2019 plaatsgevonden! Uit de ruim 120 aanmeldingen was er een selectie gemaakt van dertien social enterprises die tijdens de finale hun sociale impact hebben gepitched voor een vakjury. Hieruit zijn vier winnaars gekozen die twee jaar intensieve coaching en advisering van PwC en gebruik van onze kantoorfaciliteiten, inclusief een geldprijs hebben mogen ontvangen.

Benieuwd naar wie de winnaars zijn?

Bekijk de winnaars van 2019

Luister naar oud-winnaars

loading-player

Playback of this video is not currently available

Het Social Impact Lab is een wedstrijd waarbij we start-ups en scale-ups met een maatschappelijke missie een stap verder helpen. Al tijdens de challenge begeleiden we de sociale ondernemers op het gebied van netwerken, financieel advies en het businessplan. Zo brengen we de sociale ondernemingen, ook als deze uiteindelijk niet in de finale komt, naar een hoger niveau.

Ook dit jaar was de challenge internationaal, wat betekent dat ook deelnemers uit Duitsland, Oostenrijk en Turkije zich hebben kunnen inschrijven.

Op maandag 30 september vond de finale plaats van het Social Impact Lab 2019. Tien start-ups en drie scale-ups hebben hun businessplannen gepitched voor een jury. De jury heeft hieruit vier winnaars gekozen.

Lees meer

Sociaal ondernemerschap is een manier van ondernemen die volop in beweging en ontwikkeling is. Een social enterprise lijkt op een ‘gewone’ onderneming, want het bedrijf levert een product of dienst en heeft een verdienmodel. Maar geld verdienen is hierbij niet het hoofddoel, het is een middel om de werkelijke missie te bereiken: het creëren van maatschappelijke impact.

Lees meer

PwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en het oplossen van belangrijke problemen. Vanuit deze ‘purpose’ zien we het vergroten van de maatschappelijke impact van social enterprises als een belangrijk thema. 

Lees meer

In de afgelopen jaren wonnen 21 social enterprises het Social Impact Lab. Lees meer over hoe zij hun deelname hebben ervaren en wat hen heeft gebracht.

Lees meer

Hier vind je het antwoord op de meest gestelde vragen over het Social Impact Lab.

Lees meer

Dit jaar bood het Social Impact Lab zowel een traject voor start-ups als voor scale-ups. Hieronder vind je de definities.

Definitie social start-up

Jouw onderneming:

  • voldoet aan de criteria van een social enterprise
  • is minder dan 3 jaar actief sinds de marktintroductie
  • is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel

Definitie social scale-up

Jouw onderneming:

  • voldoet aan de criteria van een social enterprise
  • heeft een beproefd concept en de ambitie om op te schalen
  • heeft een gemiddelde jaarlijkse omzetgroei van ten minste 20% in de afgelopen 3 jaar

Contact

Mouna Cheppih

Senior Associate, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 46 44

Volg ons