Social Impact Lab

Heeft jouw bedrijf een maatschappelijke missie en wil je een volgende stap maken in het verwezenlijken van jouw groeiambities? Dan is het Social Impact Lab iets voor jou!

Social Impact Lab 2019

De zesde editie van het Social Impact Lab is van start! Tot en met 10 juni kun je jouw social enterprise aanmelden.

Maak kans op de hoofdprijs: een bedrag van 5.000 (start-ups) of 10.000 (scale-ups) euro, twee jaar intensieve coaching en advisering van PwC, en gebruik van onze kantoorfaciliteiten. Lees bij ‘Zo werkt het’ hoe jij kunt meedoen.

Wil je weten wat het Social Impact Lab heeft betekend voor de winnaars van vorig jaar? Lees dan het interview met de sociale ondernemers van SweepSmart.

loading-player

Playback of this video is not currently available

Het Social Impact Lab is een wedstrijd waarbij we start-ups en scale-ups met een maatschappelijke missie een stap verder helpen. Al tijdens de challenge begeleiden we jou op het gebied van netwerken, financieel advies en je businessplan. Zo breng je jouw social enterprise, ook als je uiteindelijk niet in de finale komt, naar een hoger niveau.

Ook dit jaar is de challenge internationaal, wat betekent dat ook deelnemers uit Duitsland, Oostenrijk en Turkije zich kunnen inschrijven.

Op 25 september 2018 vond de finale plaats waar tien start-ups en drie scale-ups hun businessplannen pitchten voor een jury. Uiteindelijk werden drie start-ups en een scale-up tot de winnaars van Social Impact Lab 2018 uitgeroepen. Maak kennis met onze finalisten van Social impact Lab 2018.

Lees meer

Sociaal ondernemerschap is een manier van ondernemen die volop in beweging en ontwikkeling is. Een social enterprise lijkt op een ‘gewone’ onderneming, want het bedrijf levert een product of dienst en heeft een verdienmodel. Maar geld verdienen is hierbij niet het hoofddoel, het is een middel om de werkelijke missie te bereiken: het creëren van maatschappelijke impact.

Lees meer

PwC wil bijdragen aan het vertrouwen in de maatschappij en het oplossen van belangrijke problemen. Vanuit deze ‘purpose’ zien we het vergroten van de maatschappelijke impact van social enterprises als een belangrijk thema. 

Lees meer

In de afgelopen jaren wonnen zeventien social enterprises het Social Impact Lab. Lees meer over hoe zij hun deelname hebben ervaren en wat hen heeft gebracht.

Lees meer

Hier vind je het antwoord op de meest gestelde vragen over het Social Impact Lab.

Lees meer

Dit jaar bood het Social Impact Lab zowel een traject voor start-ups als voor scale-ups. Hieronder vind je de definities.

Definitie social start-up

Jouw onderneming:

  • voldoet aan de criteria van een social enterprise
  • is minder dan 3 jaar actief sinds de marktintroductie
  • is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel

Definitie social scale-up

Jouw onderneming:

  • voldoet aan de criteria van een social enterprise
  • heeft een beproefd concept en de ambitie om op te schalen
  • heeft een gemiddelde jaarlijkse omzetgroei van ten minste 20% in de afgelopen 3 jaar
loading-player

Playback of this video is not currently available

Contact

Mouna Cheppih

Senior Associate, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 46 44

Volg ons