Deze dienstverlener in navigatie- en locatie-gerelateerde informatie had geen duidelijk beeld van haar verkoop- en inkomstenstromen en kon hierdoor lastig sturen op haar productportfolio en sales pipeline. Daarnaast vereiste het verkoopproces van producten met een complexe productstructuur veel handmatige handelingen. Om deze redenen wilde deze organisatie haar zogeheten Order-to-Cash proces verbeteren.
In overleg met de klant is voor de implementatie van Salesforce CPQ gekozen. Hierbij heeft PwC de technische implementatie verzorgd. Wij hebben de organisatie begeleid om de acceptatie en het juiste gebruik van het systeem te bevorderen: binnen de organisatie zijn trainers opgeleid, eindgebruikers zijn nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van de tool en de belangrijke nieuwe processen zijn vastgelegd.
In nauwe samenwerking met de klant is een systeem ontwikkeld dat volledig aansluit op de nieuwe processen. Door met Salesforce CPQ te werken is de klant in staat de verkoopcyclus te verkorten en daarmee de verkoopsnelheid te verhogen. Hierdoor wordt efficiënter gewerkt en het aantal fouten veroorzaakt door handmatig werk is sterk teruggebracht. Verder is het goedkeuringsproces van een quote volledig geautomatiseerd en opgesteld volgens de richtlijnen van de organisatie. Daarnaast is de kwaliteit van data voor rapportage en forecasting sterk verbeterd.
PwC en Google brengen toonaangevende disruptieve technologie en diepgaande kennis van sectoren en processen samen naar de markt. De alliantie van PwC en Google...
Vernieuwen zonder technologie is ondenkbaar. Wilt u meer weten over digitale transformatie? Neem contact met ons op.
PwC helpt u bij het ontwikkelen en uitvoeren van uw prijsstrategie.
PwC helpt u bij het ontwikkelen en uitvoeren van uw klantbeleving strategie.