Identiteits- en toegangsmanagement

Beheers de risico’s en verbeter de interactie met jouw klant

Steeds meer organisaties hebben of ontwikkelen een onlinebusinessmodel. Daarvoor moet je aan steeds strengere wet- en regelgeving voldoen. Tegelijkertijd ben je vaker slachtoffer van cybercriminaliteit en staan je klanten meer bloot aan veiligheidsrisico’s. Effectief identiteits- en toegangsmanagement (IAM) speelt een sleutelrol bij het beheersen van risico’s. Het is een onmisbaar onderdeel van de bedrijfsstrategie om zaken te doen, groei te realiseren en de continuïteit te borgen.

Wij bieden de beste oplossingen voor alle IAM-onderdelen van jouw online-onderneming. Denk hierbij aan veilige transacties, hoogwaardige en gepersonaliseerde gebruikerservaringen, veilige toegang, slimme authenticatie en kostenefficiënt toegangsbeheer. 

Beheers de risico's en verbeter de interactie met jouw klant

Veilige transacties

Eindgebruikers staan vaker bloot aan veiligheidsrisico’s en ondernemingen zijn vaker het slachtoffer van ongeautoriseerde toegang. Dit is een mogelijke bedreiging voor het online zakendoen. Het vraagt om oplossingen die op een robuuste manier veilige toegang bieden in combinatie met hoogwaardig en tegelijkertijd laagdrempelig gebruiksgemak. 

Gepersonaliseerd contact maken

Zorg voor ervaringen die veilig en persoonlijk zijn, en die zijn afgestemd op de individuele voorkeuren van je klanten. Dit draagt bij aan de loyaliteit van klanten en de potentiële groei van jouw inkomsten. Zo’n persoonlijke service is alleen mogelijk met identiteits-oplossingen die in realtime een 360-graden klantprofiel kunnen opleveren en die dit overal in de organisatie beschikbaar stellen. 

Identity threat detection and response (ITDR)


Lees meer over het beschermen van digitale identiteit met ITDR, over de verdediging van nieuwe bedreigingen en over flexibele responsstrategieën.

Download de publicatie

Net zero versterken met ‘policy-based access control’

Ontdek hier hoe PBAC een veerkrachtige cybersecurity-aanpak mogelijk maakt, naast de zero trust-strategie.

Download de publicatie

Zero trust ontcijferd



Zero trust vergroot de veiligheid, maar wat is het nu echt en waar begin je?

Download de publicatie

Hoogwaardige klantervaringen

Veel leidinggevenden vinden het verbeteren van klantervaringen belangrijk. Maar voor je goede identiteitsoplossingen kunt implementeren moeten er eerst vaak lastige hindernissen worden overwonnen. Voorbeelden daarvan zijn de ‘silo’s’ in organisaties en het ontbreken van een eenduidige visie. Het adresseren van visie, organisatie en processen kan resulteren in de juiste identiteitsoplossingen en in hoogwaardige klantervaringen.

Vertrouwde toegang

Klanten verwachten van veilige toegang dat wat zij online delen ook werkelijk goed beschermd is. Bij consumenten gaat het om hun persoonlijke data. Bij ondernemingen gaat het om transacties en zakelijk gevoelige gegevens. Van veilig toegangsbeheer mag worden verwacht dat het voldoet aan alle wet- en regelgeving, dat het fraude voorkomt en dat het intellectueel eigendom en persoonlijke gegevens beschermt.

Slimme authenticatie

Organisaties, hun medewerkers, klanten en ‘prospects’ willen allemaal hetzelfde. Ze willen toegang geven of toegang krijgen tot zakelijke of particuliere data. Maar veiligheid is daarbij belangrijk. De data mogen alleen worden gezien door de persoon met de juiste privileges ongeacht het apparaat dat wordt gebruikt en op een veilige en efficiënte manier. Slimme authenticatie regelt zowel het gebruiksgemak als het gewenste veiligheidsniveau. 

Kostenefficiënt ‘toegangsbeheer'

Heb je een online-onderneming? Dan is het voor jou van groot belang dat je de risico’s beheerst die te maken hebben met de toegang tot informatie en de toegang tot zakelijke toepassingen. Bijvoorbeeld voor het beschermen van intellectueel eigendom, voor fraudepreventie en voor het voldoen aan regelgeving. Het is echter steeds lastiger om dit op een kostenefficiënte manier te doen. Dit komt door de toenemende trans-organisatorische-samenwerking in bedrijfsprocessen en tal van zakelijke toepassingen die worden overgezet naar de cloud. Onze oplossingen ondersteunen jou met efficiënt management van toegangsrisico’s, met behulp van geautomatiseerde rapportages over toegangsbeheer en de splitsing van het monitoren van taken over zakelijke toepassingen en processen heen.

IAM DevOps as-a-Service

Is jouw oplossing voor identiteits- en toegangsmanagement geschikt voor groei?

In de digitale wereld van vandaag moet je als organisatie sneller nieuwe producten en diensten leveren. Terwijl je steeds vaker wordt blootgesteld aan veiligheidsrisico's en daarmee mogelijk slachtoffer van cybercriminaliteit. Daarnaast zorgt het scala aan nieuwe wet- en regelgeving voor een verhoogd compliancerisico. 

Lees meer over IAM DevOps as-a-Service

Wil je meer weten over de toepassingen van identiteits- en toegangsmanagement?

Neem dan contact met ons op.

Contact

Ivo van Bennekom

Ivo van Bennekom

Digital Identity partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 911 54 02

Volg ons