I am digital

Afgelopen boekjaar zijn we met een campagne gestart om te laten zien wat wij doen op het gebied van nieuwe technologie. We hebben de afgelopen jaren gebouwd aan diepgaande kennis van en ervaring met innovatieve technologieën als robotisering, kunstmatige intelligentie, ‘internet-of-things’ en blockchain. We weten hoe groot hun impact kan zijn op bedrijven en sectoren.

Waar wij ons mee onderscheiden is dat digitalisering bij ons geen doel op zich is, maar een instrument om belangrijke vraagstukken te benaderen en op te lossen. In andere woorden: het gaat om de business, niet om de technologie.

Afhankelijk van de vraagstukken van klanten, brengen wij verschillende disciplines bij elkaar. Bijvoorbeeld strategie en transformatie specialisten, samen met data-analisten, cyber security experts , en customer experience designers. We noemen dit onze BXT-benadering: een combinatie van Business, eXperience en Technologie.

Playback of this video is not currently available

BXT: Transforming data into action

En hoe zit het met het hondje?

In de eerste uitingen van de nieuwe mediacampagne van PwC was ‘het hondje’ een opvallende verschijning. De hond staat symbool voor een klantcase in het Canadese Vancouver. PwC hielp de gemeente daar met haar digitale transformatie. Vancouver wilde de dienstverlening aan haar burgers verbeteren en de bureaucratie verminderen. Zo wilde de gemeente het onder andere makkelijker maken voor burgers vergunningen aan te vragen en belastingen te betalen. De aangifte van hondenbelasting verloopt nu digitaal. Vandaar dat we het hondje hebben gekozen als een van de symbolen in onze campagne: niet de technologie, maar het vraagstuk van de klant is het uitgangspunt.

Contact

Thomas Galestien

Woordvoerder, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)64 242 51 45

Volg ons