Bij uitstek dragen nieuwe technologieën en FinTech bij aan het verbeteren van het gemak voor klanten van banken. Drie kwart van de senior professionals in de financiële sector die zijn ondervraagd bij de 'PwC Global FinTech survey', is van mening dat traditionele spelers onder druk van FinTech-partijen de klant meer centraal hebben gesteld. Of er nu sprake is van een technologie-push of een markt-pull, de klant verwacht van de bank meer gemak. De belangrijkste drijvende factor achter de adoptie van technologie is de veranderende houding van klanten ten opzichte van de technologie. Het gebruik van technologie is in de afgelopen jaren zo fundamenteel ingebed in diverse aspecten van ons leven, dat consumenten ook voor bankproducten geneigd zullen zijn technologisch vernieuwende mogelijkheden te gaan gebruiken.
Voor de klant is de gebruikerservaring een van de belangrijkste aspecten van de relatie met zijn bank. Die gebruikerservaring wordt bepaald door onder meer:
Noot:
Regelgeving en technologie zijn potentieel disruptief voor banken. Maar banken die ‘reg’ en ‘tech’ aan elkaar weten te knopen en hierin een voorsprong weten te...
Machine learning, clusteranalyse en het detecteren van afwijkingen (anomaliedetectie) zorgen voor een snellere en betere opsporing van verdachte financiële...
Meer dan twintig nationale en internationale banken gebruiken de rapportagetool ART van PwC. Met deze digitale tool zijn handmatige controles overbodig,...
I am Digital. In een wereld die sneller digitaliseert dan ooit is de vraag niet of u meegaat, maar hoe. PwC helpt daarbij. Van strategie tot en met executie....
Pieter Koene
Customer Practice Leader Financial Services, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)88 792 75 83
© 2015 - 2019 PwC. Alle rechten voorbehouden. 'PwC' verwijst naar de juridische entiteiten zoals omschreven in de legal disclaimer. Zie daarvoor onderstaande link.