Bij uitstek dragen nieuwe technologieën en FinTech bij aan het verbeteren van het gemak voor klanten van banken. Drie kwart van de senior professionals in de financiële sector die zijn ondervraagd bij de 'PwC Global FinTech survey', is van mening dat traditionele spelers onder druk van FinTech-partijen de klant meer centraal hebben gesteld. Of er nu sprake is van een technologie-push of een markt-pull, de klant verwacht van de bank meer gemak. De belangrijkste drijvende factor achter de adoptie van technologie is de veranderende houding van klanten ten opzichte van de technologie. Het gebruik van technologie is in de afgelopen jaren zo fundamenteel ingebed in diverse aspecten van ons leven, dat consumenten ook voor bankproducten geneigd zullen zijn technologisch vernieuwende mogelijkheden te gaan gebruiken.
Voor de klant is de gebruikerservaring een van de belangrijkste aspecten van de relatie met zijn bank. Die gebruikerservaring wordt bepaald door onder meer:
Noot:
Een groot deel van de CEO's heeft de afgelopen jaren acties ondernomen die raken aan het verdienmodel van hun organisatie, zo blijkt uit PwC's 28e CEO Survey.
Vernieuwen zonder technologie is ondenkbaar. Wilt u meer weten over digitale transformatie? Neem contact met ons op.
De cruciale vraagstukken welke financiële instellingen hedendaags tegenkomen hebben invloed op de gehele bedrijfsvoering.
Industry Leader Financial Sector, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)88 792 36 98