Nieuwe merkpositionering van PwC laat beter zien hoe het netwerk expertise en technologie inzet om klanten te helpen

  • Persbericht
  • 29 apr 2025

Amsterdam - PwC presenteert vandaag een nieuwe merkpositionering en een visuele en verbale identiteit. De lancering wordt ondersteund door een campagne genaamd 'So You Can'.

Met de nieuwe merkpositionering en identiteit sluit PwC beter aan bij de ontwikkelingen van vandaag de dag en de manier waarop het accountancy- en advieskantoor binnen zijn wereldwijde netwerk klanten helpt waarde te creëren en relevant te blijven. PwC biedt hiermee het juiste platform voor de toekomst. 

Centraal in de nieuwe positionering staat dat PwC klanten helpt momentum op te bouwen, te behouden en te versnellen. De wijzigingen omvatten een bijgewerkt logo met een nieuw 'momentumteken', een nieuwe kenmerkende kleur oranje en nieuwe beelden. Naast visuele veranderingen is er een nieuwe verbale identiteit met een duidelijke toon, gebaseerd op de kenmerken gedurfd, samenwerkend en optimistisch.

De nieuwe positionering en advertentiecampagne zijn ontwikkeld met het Britse marketingbureau FutureBrand en het Amerikaanse McCann en vanaf vandaag te zien op pwc.com. De nieuwe identiteit wordt de komende maanden verder over het wereldwijde netwerk uitgerold.

Antonia Wade, global chief marketing officer PwC:

"Wij kijken voortdurend hoe we als PwC technologie en onze expertise kunnen inzetten om klanten te helpen waarde te creëren en te behouden. Nu zetten we een volgende stap in een ander belangrijk onderdeel van wie we zijn: ons merk. Aangezien technologie en andere megatrends de economie blijven transformeren, is het belangrijk dat onze identiteit het juiste platform biedt voor de toekomst. We rollen een nieuwe merkpositionering, identiteit en advertentiecampagne uit. Het geven van meer duidelijkheid over de rol die we spelen voor klanten, staat daarin centraal. In de omgeving waarin onze klanten opereren, moeten ze kunnen samenwerken met een bedrijf dat ze helpt momentum op te bouwen, te behouden en te versnellen. Daar bewijst PwC haar waarde."

De advertentiecampagne omvat buitenreclame op locaties zoals luchthavens en andere vervoersknooppunten, in wereldwijde en lokale printmedia, en op digitale kanalen in belangrijke markten, evenals enkele prominente mediapartnerschappen. Er zijn ook een aantal innovatieve digitale activaties, waaronder connected TV en AI-gedreven ervaringen.  

Karlien Serrarens, Brand director bij PwC Nederland:

"We hebben de mensen, vaardigheden en ervaring om onze klanten te ondersteunen bij het optimaal benutten van de kansen die voortvloeien uit de snel veranderende wereld. Onze nieuwe merk- en creatieve campagne positioneert die capaciteit, zodat zowel klanten als (potentiële) werknemers een beter beeld kunnen krijgen van wat wij te bieden hebben."

De merkupdate valt samen met verschillende initiatieven en PwC's thought leadership Value in Motion.  Hiermee helpt PwC klanten bij het ontsluiten van de waarde van AI en zich te ontwikkelen tot koploper in hun sector. Denk hierbij aan activiteiten rond agentic AI, technologiepartnerschappen en het benutten van branche-inzichten, processen en technologie- en datamodellen om te ondersteunen bij industriespecifieke transformaties.

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief, de PwC Update

Contact

Thomas Galestien

Woordvoerder, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)64 242 51 45

Monique de Jong

Persvoorlichter, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)64 329 88 53

Femke Alsemgeest

Persvoorlichter, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 987 52 26

Niels Wiertz

Persvoorlichter, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)65 395 89 68

Volg ons