Digitale transformatie

Digitale technologie als basis voor bedrijfscontinuïteit

Digitale technologie verandert ook in de zakelijke dienstverlening manieren van werken, businessmodellen en de sector. Zakelijke dienstverleners werken aan digitale transformaties om klanten en talent te binden en zich te onderscheiden van de concurrentie. Hoe zorgt u dat uw digitale strategie aansluit op uw organisatiestrategie? Denkt u weleens na over het ontwikkelen van een disruptief businessmodel op basis van digitale technologie? Wat zijn voor u dan de grootste uitdagingen?

Drie thema’s van digitale transformatie

Het startpunt voor digitale transformatie zijn vaak de backoffice-processen. Echter, waarom zou u niet direct stappen zetten waarvan uw klanten – zowel business als consumenten– onmiddellijk het voordeel merken? Wij werken graag met u samen op onder meer de volgende drie digitale thema’s: Centraliseren van de klantbehoefte, van product naar dienstverlening en innovatie en startups.

Zo kunnen wij u helpen

Business, eXperience & Technology

Wij helpen met digitale transformatie door uw bedrijf te bekijken door drie verschillende lenzen: Business, eXperience en Technology. Onze holistische visie op uw verandering noemen we de BXT-benadering. Voor businessvragen hebben wij experts in huis die uw sector kennen, zoals verandermanagers, HR-specialisten, fiscalisten en financieel deskundigen. We werken aan een optimale experience voor uw klanten en voor de mensen die voor u werken. We gebruiken technologie om uw business en de experience te verbinden.

Bouwstenen voor digitale transformatie

PwC heeft een pragmatische model ontwikkeld die gericht is op digitalisering en de effecten en impact daarvan op uw bedrijf. Ons model voor digitale organisaties geeft inzicht in de vijf kernelementen die van belang zijn om kleine en grote digitale veranderingen succesvol uit te voeren:

  • Digitale cultuur & leiderschap: Hoe creëer je een (digitale) cultuur van openheid en verandervermogen? Welke digitaal leiderschapskwaliteiten zijn nodig om invulling te geven aan digitale veranderingen? 
  • Technologie & data fundament: Hoe zorg je er voor dat technologie en data  flexibel, schaalbaar en integraal is ingericht? Welke infrastructuur en architectuur is nu en in de toekomst passend?
  • Customer Experience: Hoe blijf je continu op de hoogte van de behoefte van de eindgebruiker (een klant, partner of medewerker)? Hoe geef je zo goed mogelijk invulling aan deze behoefte en zet je de klant centraal? 
  • Digitale Operations: Hoe zorg je voor efficiëntie in operationele processen en kun je technologie hiervoor inzetten? Hoe verander je de focus van medewerkers van taakgerichte naar waarde creërende activiteiten?
  • Digital Trust: Hoe borg je de risico’s op het gebied van informatiebeveiliging en privacy die toenemen bij iedere digitale verandering?

Op basis van deze vijf elementen geven wij u graag inzicht in de mogelijke digitale kansen en het verbeterpotentieel binnen uw organisatie aan de hand van een aantal vragen en stellingen.

Contact

Ron Martinek

Ron Martinek

Partner, Microsoft Alliance Lead Netherlands, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)62 243 92 72

Volg ons