Klaar voor de toekomst

Hoe zorg je als bank dat je relevant blijft in de toekomst?

Bij het beantwoorden van deze vraag helpen wij klanten aan de hand van de volgende vier factoren.

Hoe zorg je als bank dat je relevant blijft in de toekomst?

U heeft beter inzicht in klantverwachtingen om die echt centraal te kunnen stellen

Aan de hand van een grondige analyse van klant- en productdata ontwerpen wij samen met u nieuwe/ toekomstvaste bedieningsconcepten en proposities. tegen de achtergrond van meest recente, en verwachte, wet- en regelgeving.

U kent uw concurrentie

Wij voeren concurrentieanalyses uit en ondersteunen u bij het onderzoeken en aangaan van partnerships. Nieuwe toetreders helpen wij met de benodigde vergunningsaanvraag.

Bedrijfseconomische aspecten

Wij werken met u aan het verbeteren van uw ‘economic spread’(‘return on equity’ -/- ‘cost of equity’), onder meer door het in kaart brengen van kredietrisico, marktrisico en operationeel risico, en het uitvoeren van kostenreductieprogramma’s.

U bent in staat om uw organisatie opnieuw uit te vinden

Wij helpen u om de wendbaarheid van de organisatie te vergroten, onder meer door advies over cultuuraspecten, versnelling van besluitvorming en operationele efficiëntie, time to market, innovatiemanagementvraagstukken etc.  – zodat u snel en adequaat kunt acteren in de dynamiek van vandaag en van de toekomst.

Contact

Eugénie Krijnsen

Eugénie Krijnsen

Industry Leader Financial Sector, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 36 98

Bauke Sprenger

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)61 361 88 23

Volg ons