Customer Strategy & Business Models

Wij helpen onze cliënten bij het ontwerpen van outside-in strategieën met waardeproposities waarin de onderliggende behoeften en wensen van klant én medewerker centraal staan. Deze worden gestaafd door Analytics en Experience Design om onderscheidende ervaringen te creëren die op één lijn liggen met de kernbelofte van uw merk.

Belangrijke overwegingen voor u

  1. Wie vormt de doelgroep en wat vindt deze groep waardevol?
  2. Lossen uw proposities de onderliggende behoeftes, pijnpunten en gewenste uitkomsten van uw klanten op, of communiceren zij de waarde van uw producten?
  3. Staat binnen uw bedrijf de consument of het product centraal? 
  4. Is er een eensgezind beeld van de klant door de organisatie heen?
  5. Is uw organisatiestrategie gefocust op groei en innovatie waarbij de klant centraal staat, of wordt deze gedreven door uw producten en merk?

Hoe wij u kunnen helpen

  • Ondersteuning bij het begrijpen wie uw klanten zijn en hoe zij gesegmenteerd kunnen worden
  • Co-creëren van proposities, product(portfolio's) en diensten die klantbehoeften vervullen en waarbij de klant centraal staat
  • Hulp bij de groei en ontwikkeling van uw organisatie
  • Het bouwen van nieuwe competenties om uw klantstrategie tot uitvoering te brengen
  • U te verzekeren dat uw strategie onderbouwd is door klantinzichten en analyses en geïntegreerd is met de end-to-end klantervaring. 

Contact

Peter Hoijtink

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 30 90

Pieter Koene

Customer Practice Leader Financial Services, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 75 83

Volg ons