Jörn Jansen

Senior consultant- FS Regulatory & Operations

Duurzame oplossingen bedenken en implementeren om complexe problemen op te lossen. Dat is waar Jörn Jansen (1990) voor warmloopt als  Regulatory & Operations consultant bij PwC. Bij het omzetten van regelgeving naar de operatie zet hij zich in voor een blijvende oplossing voor de klant. Hoe zorgt een financiële instelling er bijvoorbeeld voor dat ze écht weten in wie ze investeren? Dat vind ik interessant, om oplossingen te verzinnen waarmee we dit uitzoeken.

Ik vind het heel fijn om met een specifieke casus te werken waarvoor we uiteindelijk ook een concrete oplossing hebben. Zo stellen we bijvoorbeeld systemen op voor het checken van een potentiële klant bij financiële organisaties. Op die manier weten we zeker dat er niet wordt geïnvesteerd in een bedrijf dat ook bijdraagt aan grootschalige ontbossing bijvoorbeeld. Een andere keer analyseren we wat er fout ging bij een klant die door de toezichthouder op de vingers is getikt. Je werkt daardoor steeds in een andere omgeving, met andere mensen en natuurlijk een nieuw probleem om op te lossen. In plaats van business as usual krijg je telkens te maken met iets nieuws, die afwisseling geeft mij energie. De nieuwe inzichten die je daardoor opdoet zijn zeer waardevol.

“Je kan bij veel organisaties een kijkje in de keuken nemen. Daar leer je elke keer weer van.”

De nieuwe manieren om naar problemen en oplossingen te kijken neem je namelijk ook weer mee naar de volgende klant. Ook mijn collega’s (zoals bijvoorbeeld Jessica) binnen PwC helpen mij regelmatig verder op weg. Bijvoorbeeld als ik een idee heb voor een oplossing die niet helemaal binnen mijn expertise valt.

Je hebt binnen PwC ook een careercoach, die begeleidt jouw carrièrepad. Dankzij deze persoon heb ik goed zicht op waar mijn sterke punten liggen, en wat mijn verbeterpunten zijn. Daar kan je tijdens een training of coachingsessie mee aan de slag. Dat gaat niet alleen om technische vaardigheden, ook softskills zoals de manier waarop je communiceert en je jezelf presenteert bij de klant komen aan bod.

“Het is heel fijn om een sparringpartner buiten het project te hebben die met een frisse blik kan kijken naar een probleem waar je tegenaan loopt.”

Dat blijven groeien, is iets wat heel erg wordt gestimuleerd binnen PwC. Ik leer veel van de trainingen die ik volg, én van de trainingen die ik zelf geef. Die trainingen geef ik bijvoorbeeld bij klanten. Daardoor krijg ik direct feedback van de mensen die met onze oplossingen aan de slag gaan. En collega’s met andere achtergronden en expertises komen vaak genoeg met vragen waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Zij kijken met een kritische blik naar werkwijzen die ik inmiddels als vanzelfsprekend ervaar. Zo blijven we elkaar intellectueel uitdagen.

“Problemen die wij oplossen leven ook echt in de maatschappij. Ik haal er veel voldoening uit om te zien dat dat ook geldt voor de oplossingen waar ik aan meewerk.”

Die kritische blik is ook belangrijk als je met grote organisaties werkt met een maatschappelijke impact. We zijn bezig met problemen die leven in de maatschappij. Daardoor is het ook extra mooi om tot een goede oplossing te komen die zorgt voor tevredenheid bij de klant én in de maatschappij. Een oplossing waar alle betrokken partijen voldoening uit halen.

Contact

Vincent Roks

Vincent Roks

TA Specialist Experienced Hires Deals, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)63 875 70 71

Volg ons