Data Analytics

De huidige digitale wereld brengt een enorme hoeveelheid aan data voort. Bedrijven moeten gebruik maken van deze enorme kracht van data en snel reageren om deze data om te zetten in mogelijkheden voor groei, innovatie en concurrentievoordeel.

Door inzicht te krijgen in patronen in historische data, kunnen betere beslissingen genomen worden, ook op strategisch niveau. Daarnaast kun je via algoritmes een model bouwen om te voorspellen wat er in de toekomst staat te gebeuren, Dit wordt kunstmatige intelligentie (KI) genoemd. Organisaties zetten KI momenteel voornamelijk in om beslisprocessen geautomatiseerd te ondersteunen. 

loading-player

Playback of this video is not currently available

Klantcases

Actuele prijsvergelijker geeft klanten leasemaatschappij meer transparantie

Actuele prijsvergelijker geeft klanten leasemaatschappij meer transparantie

Om transparant naar haar klanten te zijn, bedacht een leasemaatschappij een model om prijzen met de markt te vergelijken. PwC zorgde voor de implementatie in de bestaande rapportage-omgeving. Daarin wordt het model nu elk kwartaal automatisch geüpdatet met data van zowel interne als externe bronnen.

Start adding items to your reading lists:
or
Save this item to:
This item has been saved to your reading list.

Publicaties

Contact

André Mikkers
Partner, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)88 792 63 48
E-mailadres

Jacques de Swart
Partner, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)88 792 76 23
E-mailadres

Mona de Boer
Director, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)88 792 55 16
E-mailadres

Volg ons