Binnen de zakelijke en financiële dienstverlening horen wij geregeld discussies over de toekomst van werk en de arbeidsmarkt in de betreffende sectoren. Men vraagt zich onder meer af wat trends als digitalisering en robotisering voor hun eigen sector betekenen.
De gevolgen van die technologische veranderingen staan niet op zichzelf, want er gebeurt veel rondom banen, werk en werknemer. Hoe bijvoorbeeld om te gaan met de werknemer van tegenwoordig die om steeds meer flexibiliteit vraagt? En hoe vorm te geven aan de toenemende eigen behoefte aan flexibiliteit, zoals het op projectbasis willen inzetten van medewerkers?
Als we alle ontwikkelingen – met digitalisering en robotisering in de hoofdrol – tezamen bekijken, dan is er één woord dat voor zowel werkgevers als werknemers samenvat wat ervoor nodig is om te floreren op de arbeidsmarkt van 2025, en in feite ook al op de arbeidsmarkt van vandaag: employagility.
Naast dit vermogen van werkgevers en werknemers om snel te reageren op veranderingen om zo hun toegevoegde waarde te kunnen blijven leveren, gaat het rapport in op de verandering van vereisten met oog op opleidingsniveau, hoe een werkgever aantrekkelijk blijft voor werknemers en de steeds strategischere rol van HR.
Geïnteresseerd in dit onderwerp? Download dan de publicatie of neem contact met ons op
Onderwijs- en onderzoeksinstellingen creëren maatschappelijke meerwaarde door talenten te ontwikkelen met aansluiting op de samenleving en de economie. Nu de...
Onderscheidend zijn van de concurrentie is ook voor zakelijke dienstverleners de voortdurende uitdaging.
De cruciale vraagstukken welke financiële instellingen hedendaags tegenkomen hebben invloed op de gehele bedrijfsvoering.
Assurance Partner en Regioleider Noordwest , PwC Netherlands
Tel: +31 (0)62 054 96 10