De voordelen van kunstmatige intelligentie binnen HR

Als het aankomt op de toepassing van digitalisering, data-analyse en disruptieve technologieën lopen HR-afdelingen vaak mijlenver achter. Zij vragen zich onder meer af wat het gebruik van kunstmatige intelligentie voor hun organisatie kan betekenen.

De arbeidsmarkt verandert

De arbeidsmarkt verandert, de (digitale) eisen die kandidaten en medewerkers stellen aan organisaties veranderen en de manier waarop banen, medewerkers, teams en organisatiestructuren samenwerken, verandert snel en continu. HR moet hierop inspelen en kan dit niet meer zonder technologie. Door de toepassing van kunstmatige intelligentie, in een van de vele vormen die er zijn, kan HR niet alleen meer efficiëntie, een sterkere impact op de organisatie en enorme kostenbesparingen realiseren, maar zelfs een omzet- en winstverhogende factor zijn.

Digitale toepassingen

HR kan het zich niet meer veroorloven hier niets mee te doen. De menselijke factor en de inschatting van managers en recruiters blijft van groot belang, maar de mate waarin data-analyse en kunstmatige intelligentie gedrag, gewoontes, werkethiek, veranderingsbereidheid en cultuurmatches kunnen inschatten, gaat veel verder dan mensen überhaupt zouden kunnen. Om maar niet te spreken over de snelheid waarmee dit gebeurt. HR moet zo snel mogelijk de digitale toepassingen gebruiken in haar processen.

Dit whitepaper behandelt mogelijke toepassingsgebieden voor HR, maar ook de verschillende manieren waarop wij tegen het gebruik van kunstmatige intelligentie aankijken. De combinatie van deze twee lichten we met een duidelijk voorbeeld bij een grote internationale organisatie toe.

Geïnteresseerd in dit onderwerp? Download dan het whitepaper of neem contact met ons op.

Contact

Volg ons