De transformatie van de energiesector is in volle gang. Veranderingen in regelgeving en technologie stellen de bestaande businessmodellen ter discussie. De rol van klanten verandert, en de klantervaring die consumenten inmiddels gewend zijn in bij voorbeeld de retail-, media-, en reisbranche heeft een nieuwe norm gezet, ook voor energie-retailers. Duurzaamheid en transparantie zijn leidende thema's. De definitie van de markt zelf verandert, en zoals in vele industrieën zullen nieuwe typen toetreders met nieuwe, klantgerichte businessmodellen een significant aandeel van de markt veroveren.
De grote uitdaging voor de bestaande aanbieders in deze markt is er daarmee één van blijvende relevantie voor hun klanten. Door zelf te innoveren en in te spelen op digitale technologieën in combinatie met de ontwikkelingen rondom energiemanagement; door het bieden van buitengewone klantervaringen; door het creëren van samenwerkingen met relevante partners; en door kritisch te kijken naar de manier waarop men zich organiseert en werkt, kunnen aanbieders deze uitdaging aangaan.
De energiesector heeft te maken met een aantal veranderingen: beweging in klantgedrag, nieuwe vormen van concurrentie, duurzame en gedistribueerde energie en...
De elektriciteitsmarkt is snel aan het veranderen. Het is een transformatie met grote impact. Een groot deel van het denken en handelen in de bestuurskamers van...
In New Energy Futures geven we mogelijke toekomstperspectieven om zo inzicht te krijgen in de dynamiek binnen de olie en gas sector.
Global Leader, P&U and EU&R, Partner, PwC Netherlands
Tel: +31 (0)65 160 91 78
© 2015 - Sat Apr 17 10:04:42 UTC 2021 PwC. Alle rechten voorbehouden. 'PwC' verwijst naar de juridische entiteiten zoals omschreven in de legal disclaimer. Zie daarvoor onderstaande link.