Customer engagement in an era of energy transformation

De transformatie van de energiesector is in volle gang. Veranderingen in regelgeving en technologie stellen de bestaande businessmodellen ter discussie. De rol van klanten verandert, en de klantervaring die consumenten inmiddels gewend zijn in bij voorbeeld de retail-, media-, en reisbranche heeft een nieuwe norm gezet, ook voor energie-retailers. Duurzaamheid en transparantie zijn leidende thema's. De definitie van de markt zelf verandert, en zoals in vele industrieën zullen nieuwe typen toetreders met nieuwe, klantgerichte businessmodellen een significant aandeel van de markt veroveren. 

De grote uitdaging voor de bestaande aanbieders in deze markt is er daarmee één van blijvende relevantie voor hun klanten. Door zelf te innoveren en in te spelen op digitale technologieën in combinatie met de ontwikkelingen rondom energiemanagement; door het bieden van buitengewone klantervaringen; door het creëren van samenwerkingen met relevante partners; en door kritisch te kijken naar de manier waarop men zich organiseert en werkt, kunnen aanbieders deze uitdaging aangaan.  

Contact

Jeroen van Hoof

Global Power & Utilities Leader and Global EU&R Assurance Leader, European EU&R IL, Assurance partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0) 88 792 13 28

Volg ons