Podcast: Luisteren naar winnaars

loading-player

Playback of this video is not currently available

Active Cues, oud-winnaar van PwC’s Social Impact Lab, is bezig om internationaal uit te breiden en de Tovertafel te brengen naar speciale doelgroepen om fysieke activiteiten en sociale interactie te stimuleren. De ambitie is om dagelijks 10 miljoen geluksmomentjes te creëren wereldwijd. Benieuwd naar het verhaal achter Active Cues?

loading-player

Playback of this video is not currently available

Sea Ranger Service

Sea Ranger Service neemt de zee in bescherming door zogenaamde Sea Rangers op te leiden en richt zich met hulp van PwC op internationale uitbreiding. De ambitie is om voor 2050 1 miljoen hectare natuur in zee te herstellen en gelijktijdig 20.000 jongeren te ondersteunen om een maritieme carrière te starten. Benieuwd naar het verhaal achter Sea Ranger Service?

loading-player

Playback of this video is not currently available

Rebottled

Rebottled is een oud-winnaar van PwC’s Social Impact Lab en timmert hard aan de weg. Ze zijn recentelijk een samenwerking aangegaan met Libbey Inc. (EMEA), een van de grootste glasproducenten wereldwijd. De ambitie is om samen het meest circulaire drinkglas van Europa te introduceren op grote schaal.

loading-player

Playback of this video is not currently available

Tiny Miracles

Hoe kun je door het maken hoogwaardige design producten zoals papieren vazen en lampenkappen armoede in de armste landen van de wereld bestrijden? Tiny Miracles doet dit. Zij verkopen in dertig landen wereldwijd hun producten en creëren daarmee werkgelegenheid en realiseren autonome communities. Luister in deze podcasts hoe de samenwerking met PwC heeft bijgedragen aan hun missie. 

loading-player

Playback of this video is not currently available

Closing the Loop

Smartphones zijn tegenwoordig een belangrijk item in ons dagelijks leven. Maar wat doe jij er mee als je een nieuwe koopt? Stop je de oude in een la, verkoop je hem aan iemand of stuur je hem misschien terug naar de provider? En wat gebeurt er eigenlijk aan het einde van de levenscyclus van onze smartphones; waar gaan de apparaten naartoe?

loading-player

Playback of this video is not currently available

Van vuilnis tot geluk

Sweepsmart is een sociale onderneming die zich richt op het afvalprobleem in landen die minder ontwikkeld zijn, om op die manier onze Europese afvalkennis in landen als India toe te passsen.

Duur: 32 minuten, 06 seconden   

loading-player

Playback of this video is not currently available

Sustainable logistics in metropoles

Foodlogica focusses on sustainable logistics and transporting without pollution. Francesca Miazzo and Wouter van Dijk talk about the future plans and challenges regarding clean transport for food companies in metropoles.

Duration: 20 minutes, 18 seconds 

loading-player

Playback of this video is not currently available

Sociaal verantwoord lesmateriaal

Martijn Spekman en Fatima el Baouchi vertellen over Codename Future en deze maatschappelijke en ondernemende onderwerpen vorm geeft als lesmateriaal voor de jeugd.

Duur: 26 minuten, 04 seconden

loading-player

Playback of this video is not currently available

Design thinking

Floor Coonen en Nathalie Feitsma praten over onze duurzame toekomst en de rol die DesignWeek@School vervult om bij te dragen aan de Sustainable Development Goals.

Duur: 29 minuten, 10 seconden    

loading-player

Playback of this video is not currently available

Spijkerbroeken leasen

Groene impact door spijkerbroeken te leasen? Bert van Son legt uit dat het bij spijkerbroeken niet om het bezit, maar om de performance gaat.

Duur: 28 minuten, 42 seconden

loading-player

Playback of this video is not currently available

Geld sms’en naar Afrika

De sociale onderneming 100Weeks doneert geld per sms naar Afrikaanse vrouwen. Gitte Büch en Denis Darko leggen uit hoe de vrouwen zelf in 100 weken uit hun armoede kunnen komen.

Duur: 31 minuten, 36 seconden

loading-player

Playback of this video is not currently available

Sociaalbier

Bierbrouwerij de Prael verbindt maatschappelijke thema’s aan het brouwen van hun bier. Thomas Gesink en Maarten Scherpenzeel gaan dieper in op de connectie tussen het bier en het sociaal ondernemen.

Duur: 19 minuten, 51 seconden   

Contact

Marloes Tap

Marloes Tap

Projectcoördinator, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 46 07

Volg ons