Om onze klanten te ondersteunen in hun digitale transformaties, investeren we stevig in nieuwe dienstverlening. In boekjaar 2018/2019 hebben we onder andere op het niveau van PwC Europe ABSI overgenomen om onze dienstverlening op het gebied van front office transformations te versterken.
Tegelijkertijd gebruiken we technologie om de kwaliteit van bestaande dienstverlening te vergroten en relevanter te maken. We automatiseren bijvoorbeeld gestandaardiseerd werk door robotisering en al onze takken van dienstverlening maken gebruik van data-analyse en artificial intelligence.
Daarnaast digitaliseren we de processen en systemen die onze bedrijfsvoering ondersteunen, zoals Salesforce en Workday. Voor alle PwC'ers hebben we een uitgebreid ‘digital upskilling’-programma. Ook werken er steeds meer mensen bij ons met een zogenaamd STEM-profiel (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
Digitalisering gaat voor ons niet alleen over technologie, maar ook over de manier waarop we werken en samenwerken met elkaar en met klanten. Stap-voor-stap innoveren volgens ‘agile’-principes komt steeds meer in de plaats van grote projecten. We werken ook steeds vaker met klanten in co-creatie om tot integrale oplossingen te komen. Dat vergt een gedragsverandering en ook dit maakt deel uit van ons opleidingsprogramma.
We trainen onze mensen in onze BXT-aanpak die ons in staat stelt om de vragen van klanten te benaderen vanuit het perspectief van Business, eXperience en Technology. Multidisciplinair werken vormt het uitgangspunt van de BXT-methode, waarbij business-experts, developers, user experience designers, industrieel ontwerpers, klanten én eindgebruikers samenwerken om tot oplossingen te komen. Het nieuwe Experience Center in Amsterdam fungeert daarbij als fysieke ruimte, waarin zij gezamenlijk en binnen korte tijdspannes kunnen innoveren: creatief denken, co-creëren en prototypen en oplossingen testen.
Wij helpen met uw digitale transformatie door bedrijven en organisaties te bekijken door drie verschillende lenzen. Wij noemen dit BXT: Business, eXperience en...
Digitale transformatie begint en eindigt bij de ervaring van de eindgebruiker. Hoe maakt u de eerste stap van strategie naar dagelijkse bedrijfsvoering? In ons...
© 2015 - 2021 PwC. Alle rechten voorbehouden. 'PwC' verwijst naar de juridische entiteiten zoals omschreven in de legal disclaimer. Zie daarvoor onderstaande link.