Frontoffice-transformatie

Frontoffice-transformatie: hechtere klantrelaties, betere businessresultaten

Uw frontoffice bepaalt uw businessresultaten. Een goede customer experience is hierbij van groot belang. Klantverwachtingen veranderen door hun digitale ervaringen. Zij willen gepersonaliseerd contact, op elk moment en via elk kanaal. Door uw frontoffice hierop in te richten, versterkt u de customer experience - of die customer nu uw klant, uw medewerker of uw zakenpartner is.

Frontoffice-transformatie

Naadloze aansluiting met marketing, sales en service

Voor die optimale klantervaring is het belangrijk dat uw frontoffice naadloos aansluit op uw marketing-, sales- en serviceorganisatie. Data over uw klanten, uit al uw kanalen, weet u in elk deel van de organisatie om te zetten in een positieve customer experience.

Wij helpen u graag bij die transformatie. Het resultaat? Een datagedreven organisatie die de laatste technologische ontwikkelingen inzet om met klanten een langdurige verbinding aan te gaan. Zo’n organisatie werkt efficiënt, dus tegen lagere kosten, en haalt meer marge. Door de hechtere relatie met de klant, behaalt u betere businessresultaten.

Zo kunnen wij u helpen

Voor uw frontoffice-transformatie combineren wij diepgaande kennis van uw sector met onze brede ervaring met commercial excellence en omnichannel customer engagement. Dit brengen wij samen met de beste technologische oplossingen van alle grote aanbieders. Daarbij zorgen we ervoor dat uw mensen optimaal functioneren in de getransformeerde organisatie. Van strategie tot en met implementatie, zo helpen wij u met frontoffice-transformatie.

Wat is uw vraag? Dit zijn onze oplossingen

Frontoffice-transformatie begint bij uw vragen. Misschien wilt u weten hoe u de samenwerking met fabrikanten, afnemers en andere zakenpartners kunt verbeteren. Of u zoekt de beste technologie om serviceaanvragen te automatiseren en marketing te personaliseren. Voor elk van dit soort vragen, hebben wij oplossingen die uw transformatie mogelijk maken.

Wat is uw vraag? Dit zijn onze oplossingen

Commercial excellence

Commercial excellence begint bij ontdekken welke klanten en zakenpartners voor u het meest waardevol zijn. Door frontoffice-transformatie bent u beter in staat om hen te begrijpen, te bereiken en te binden.

Lead to Cash Acceleration – enabled by Salesforce CPQ

Maakt u zich zorgen over:

  • fouten en vertragingen door handmatige processen?
  • ingewikkelde prijslijsten die niet zijn bijgewerkt?
  • slordige proposals en contracten?
  • slecht zicht op de customer lifecycle
  • het omzetten van prijsopgaves in bestellingen?

Onze oplossing Lead to Cash Acceleration helpt u met een betere aansluiting tussen front- en backoffice en geautomatiseerde processen. Hierdoor kunt u de sales cycle sneller doorlopen. Lead to Cash Acceleration bestaat onder meer uit Configure, Price and Quote (CPQ)-software en een Contract Lifecycle Management (CLM)-applicatie, powered by Saleforce.

Partner Relationship Management – enabled by Salesforce Community

Maakt u zich zorgen over:

  • hoe uw zakenpartners de samenwerking beleven?
  • inconsistente informatie aan uw zakenpartners?
  • gebrek aan perfomance insights en de relatie met KPI’s?
  • gebrekkige data rondom upsell- en cross-sell-mogelijkheden?
  • lage snelheid waarmee uw partners verkopen?

Onze oplossing voor Partner Relationship Management verbetert de productiviteit in het kanaal, versterkt de uitwisseling van waardevolle data en maakt partners meer betrokken. Wij optimaliseren de partner experience in elke fase van de samenwerking.

Omnichannel customer engagement

Een optimale customer experience vraagt om een customer journey die consistent is via alle kanalen. Wij helpen u met een efficiënte, kanaaloverstijgende experience  door onder meer de volgende oplossingen.

Service Excellence

Ben u benieuwd:

  • welke technologie u nodig heeft om te automatiseren en kosten te verlagen?
  • hoe u klanttevredenheid kunt verhogen terwijl u de kosten verlaagt?
  • of u met minder servicemedewerkers toe kunt?
  • hoe u naadloze service kunt bieden via elk kanaal?
  • hoe uw buitendienstmedewerkers buiten kantoor hun werk doen?

Service Excellence is onze holistische aanpak waarin we met digitale middelen en advies de manier transformeren waarop u service biedt. Hiervoor werken wij onder meer aan uw servicestrategie, een kanaaloverstijgende service experience, HR-aspecten en data-analyse voor voorspellende en proactieve service.

Omnichannel experience

Vraagt u zich af:

  • wat de optimale verhouding is tussen uw online- en offline-kanalen?
  • hoeveel marketingbudget en FTE u moet alloceren per kanaal?
  • hoe u de customer lifetime value berekent over alle kanalen en ernaar handelt?
  • welke technologie u nodig hebt om klantactiviteit per kanaal te meten?
  • hoe u de omnichannel performance in kaart brengt?

Onze omnichannel-oplossing zorgt voor een ononderbroken customer experience via elk kanaal en apparaat. Deze experience is dynamisch, toegankelijk en continu. Uw organisatie beschikt over uitvoerige feedback waarmee u de kanaalinzet kunt optimaliseren.

Data Driven Marketing

Wilt u graag weten:

  • wat de return on investment van uw marketinginzet is?
  • hoe u het mediabudget het beste verdeeld over kanalen?
  • op welke manier u marketing kunt personaliseren?
  • waarom meer klanten niet tot meer sales leidt?
  • hoe u sales-, product- en marketingteams op één lijn krijgt?

Onze Data Driven Marketing-aanpak zorgt voor datagedreven beslissingen bij elk kruispunt van uw marketingstrategie: waarin investeren, hoe uitvoeren, wat ervoor terugkrijgen en waarom werkt het zo? Met deze aanpak krijgt u grip op uw data en verhoogt u de effectiviteit van uw marketing.

Branding in the Digital Age

Vraagt u zich af:

  • Hoe u een goede balans vindt tussen de verbale, visuele en audio-identiteit van uw merk?
  • Wat de beste kanalen zijn om met uw klanten te communiceren?
  • Of uw merk past bij de persoonlijkheid van het bedrijf?
  • Welke technologie het beste bijdraagt aan uw merkopbouw?
  • Of uw klanten hun positieve ervaringen delen met een breder publiek?

Met onze aanpak voor Branding in the Digital Age geven wij uw merk de gewenste diepte door zeven elementen op elkaar aan te sluiten: logo, marketing, zichtbaarheid, strategie, identiteit, technologie en loyaliteit. Met deze aanpak helpen wij u om een positieve ervaring te creëren voor uw klanten zodat zij zich voor langere termijn met u willen verbinden.

Onze digitale oplossingen – powered by Salesforce

Customer engagement platforms verbinden alles met alles – customer relationship management (CRM), sales, service en marketing zijn naadloos geïntegreerd. Real-time klantinzicht als basis voor uw handelingen wordt mogelijk met analysecapaciteiten in de cloud. Dit soort innovatieve technologie in combinatie met businesstransformatie is de basis van uw klantgerichte organisatie.

PwC werkt als Platinum Consulting Partner met Salesforce. Wij combineren onze kennis over strategie, businesstransformatie en change management met het technologische ecosysteem van Salesforce. Op basis van uw specifieke behoefte, bieden wij maatwerkoplossingen die u real-time inzicht geven om op te handelen, altijd, overal en op elk digitaal apparaat.

Salesforce Global strategic partner

Contact

Berber Merx-Rienks

Director, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)612 42 37 93

Volg ons