Tolkido grote winnaar zesde editie Social Impact Lab

30/09/19

De Turkse start-up Tolkido is de grote winnaar van Social Impact Lab 2019 geworden. Het bedrijf dat interactief onderwijsmateriaal voor kinderen met autisme maakt, won in de categorie voor start-ups en kreeg ook de publieksprijs. Aqysta, Die Fairmittlerei (ook start-ups) en Happy Tosti (scale-up) waren de andere winnaars van de zesde editie.

Maatschappelijke missie

Het Social Impact Lab is een wedstrijd waarbij PwC start-ups en scale-ups met een maatschappelijke missie verder helpt. De deelnemers worden beoordeeld op maatschappelijke impact, innovatiekracht en haalbaarheid. Zij krijgen gedurende de wedstrijd begeleiding op het gebied van netwerken, financieel advies en businessplannen. De winnaars in de categorieën start- en scale-ups krijgen naast een geldprijs van respectievelijk vijfduizend en tienduizend euro twee jaar intensieve begeleiding van PwC. In die periode mogen ze gebruikmaken van kantoorfaciliteiten van PwC. De winnaar van de publieksprijs ontvangt een cheque ter waarde van 2500 euro. Voor de editie van 2019 hadden 120 bedrijven zich ingeschreven.

Innovatieve oplossingen

‘Sociale ondernemingen zijn organisaties met een maatschappelijke missie en wij geloven in hun kracht’, aldus PwC-bestuurder en juryvoorzitter Renate de Lange. ‘Zij gebruiken innovatieve oplossingen voor maatschappelijke thema’s. Dit sluit aan op onze eigen missie: bouwen van vertrouwen in de samenleving en oplossen van belangrijke problemen. Wij werken dan ook met sociale ondernemers samen en kunnen zo van elkaar leren.’

De keuze voor de winnaars is volgens De Lange ‘een keuze voor de meest veelbelovende jonge bedrijven die heel veel potentie hebben. PwC helpt ze graag tot wasdom te komen en de volgende stap op hun groeipad te zetten.’

Lees meer over het Social Impact Lab

Contact

Mouna Cheppih

Senior Associate, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 46 44

Volg ons