Een verhaal over twee telecombedrijven

Een blik in de toekomst

Stelt u zich dit scenario eens voor: het is 2025 en ongeveer acht jaar geleden, in 2017, besloten de directies van twee telecomaanbieders dat het tijd was om veranderingen aan te brengen — deze twee bedrijven wilden zichzelf “opnieuw” uitvinden.

De reden daarvoor was dat de directies van deze bedrijven zagen dat technologiebedrijven zoals Apple, Google, Facebook, Amazon en kleinere bekende bedrijven een voorsprong hadden op het gebied van apps, content, reclame en 'Internet of Things'. Alternatieve aanbieders drukten de prijzen en de gevestigde aanbieders waren op zoek naar manieren om hierop in te spelen. De groei vertraagde en de gebruikelijke kostenbesparende maatregelen hadden geen effect meer. Het was duidelijk dat als de situatie ongewijzigd bleef, de bedrijven dit niet zouden overleven. 

Acht jaar later, in 2025, zijn deze bedrijven getransformeerd. Een van hen, die we BaseLink noemen, is de onbetwiste leider geworden in het leveren van verbonden infrastructuren van digitale economieën in verscheidene landen en is in trek bij beleggers die op zoek zijn naar dividendinkomsten. Het andere bedrijf, DigiLife, heeft zichzelf getransformeerd tot een wereldwijd gegevensplatform en is een digitaal merk voor lifestyle en ervaring. DigiLife concurreert succesvol met bedrijven zoals Amazon, Apple, Google en Facebook en is daardoor interessant voor beleggers. 

In hun vastberadenheid om zichzelf te veranderen, hebben Baselink en DigiLife verschillende richtingen gekozen en zijn daarin op spectaculaire wijze geslaagd. Hun succes is te danken aan hun inzicht in de telecomsector, hun visie voor de toekomst, en hun vermogen om die visie uit te voeren. Hun verhalen dienen als inspiratie voor telecombedrijven die de komende jaren willen blijven groeien. 

Contact

Steven Pattheeuws
Partner Strategy&
Tel: +31 (0)88 792 29 36
E-mailadres

Volg ons