Logistiek

PwC Global Consumer Insights Survey 2018

Zijn drones de oplossing?

Een van de grootste uitdagingen voor online partijen (winkels, toeleveranciers, logistieke bedrijven) is de bezorging aan huis. De consument stelt steeds hogere eisen. Zij willen een snelle, flexibele, betrouwbare en gratis bezorging. Tegelijkertijd wordt dit proces steeds complexer en blijven dus ook de kosten voor de retailers stijgen.

Er is misschien een eenvoudigere, technische oplossing voor de bezorging aan huis in steden. Wellicht kunnen drones de oplossing bieden? De experimenten van Amazon en DHL spreken tot de verbeelding en krijgen veel aandacht in de media. Het valt ook op dat consumenten nieuwsgierig zijn: ruim 20% van de respondenten geeft aan dat zij producten die niet zo duur zijn, wel aan een drone toevertrouwen. De productbezorging blijft een van de grootste knelpunten voor winkels en bedrijven die consumentenproducten maken.

In dit artikel van de ‘Global Consumer Insights Survey’ laten wij zien dat consumenten steeds hogere verwachtingen hebben ten aanzien van een snelle bezorging, waardoor de druk op bedrijven toeneemt om een betere service te bieden tegen lagere kosten.

loading-player

Playback of this video is not currently available

More than 20% of consumers in the Netherlands would consider a drone as a delivery method

Contact

Shana Laurie de Hernandez

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 75 55

Marc Hoogenberg

Partner Strategy&, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 44 07

Volg ons