Consumentengewoontes

PwC Global Consumer Insights Survey 2018

Online boodschappen – waarom loopt Nederland achter?

Online winkelen kent een gestage opmars en is inmiddels goed voor een tiende van de wereldwijde detailhandelsverkopen. Met name in de opkomende markten winkelen mensen graag via internet en geven zij aan in 2018 nog vaker online hun boodschappen te zullen doen.

Hoewel online boodschappen doen in Nederland aantrekt, is slechts één op de tien consumenten van plan zijn boodschappen komend jaar via internet te bestellen. Wij bespreken in de ‘Global Consumer Insights Survey’ hoe gewoontes zich ontwikkelen en waar deze het meest veranderen, de kanalen waar men boodschappen doet, de snelheid waarmee online bestellingen worden bezorgd en wat mensen aanzet om iets te kopen en hoe bedrijven hun activiteiten hierop kunnen afstemmen en er dus van kunnen profiteren.

The likelihood of purchasing groceries online

Contact

Shana Laurie de Hernandez

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 75 55

Marc Hoogenberg

Partner, PwC Netherlands

Tel: +31 (0)88 792 44 07

Volg ons