Pricing

Customer Excellence in telecom
Pricing
 

De waarde van pricing

Pricing doet ertoe in de telecomsector. Dat begrijpt iedereen, maar hoe het precies werkt is minder transparant. Prijsverhogingen en prijsverlagingen kunnen allebei leiden tot winstgroei en winstdaling. Wij hebben een diepgaande kennis van alle aspecten van pricing en kunnen u de weg naar duurzame groei wijzen.

Complex maar waardevol

Het implementeren van een goede prijsstrategie is complex. U moet bijvoorbeeld een duidelijk beeld hebben van de werkelijke winstgevendheid van klanten en producten. Ook moeten relevante data gemakkelijk beschikbaar zijn op het juiste moment. Een heldere, goed gefundeerde strategie zal uw bedrijf echter winstgevender maken.

Onze pricing studie: Pricing matters

Wij vroegen pricingspecialisten uit meer dan 500 bedrijven uit de hele wereld over hun strategieën. Onze studie bevestigde dat een sterke pricingstrategie een van de meest effectieve manieren vormt om winstgevende en duurzame groei te realiseren, nu en in de toekomst. Dit is niet alleen een kwestie van het verhogen of verlagen van prijzen maar vaak ook van het aanpassen van product- of dienstkenmerken, de marketingstrategie en de kanaalkeuze.

Zo kunnen wij u helpen

Wij hebben verstand van alle apecten van pricing, van marktstudies en betalingsbereidheidsanalyses tot diepgaande analyses van transactionele data op product-, klant-, of distributiekanaalniveau. Wij zetten die kennis graag voor u in om voor en met u winstgevende groei te realiseren.