Lean Six Sigma

Customer Excellence in telecom
Lean Six Sigma
 

Lean Six Sigma in de telecom-sector

Lean Six Sigma (LSS) is een prestatieverbeterende filosofie, methode en toolbox in één. Onze Black Belts kunnen u helpen uw kosten te verlagen en de tevredenheid van uw klanten te verhogen.

De methode

De kenmerken van LSS zijn klantgerichtheid, efficiëntie en het feit dat beslissingen gebaseerd zijn op harde data. Ook in de telecomsector leidt dat tot meetbare verbeteringen. De gestructureerde aanpak garandeert een strakke controle over uw projecten. Zo komt u tot een daadkrachtige, prestatiebevorderende organisatiecultuur.

Onze aanpak

Wij hanteren onze eigen LSS-aanpak, met bewezen resultaat. We hanteren de standaardfases van LSS (Define, Measure, Analyse, Improve, Control), maar hebben elke fase opgeknipt in drie simpele stappen, elke met zijn eigen deliverables. Door ons te richten op managementdraagvlak, bereidheid tot verandering en capaciteit tot verandering, behalen we blijvende verbeteringen in uw organisatie.

Zo kunnen wij u helpen

De (master) Black Belts van PwC kunnen u op verschillende manieren ondersteunen:

  • Training, coaching, project- & programma-ondersteuning voor volledige Lean Six Sigma implementatie in uw organisatie om continue verbetering te borgen;
  • Projectondersteuning bij een LSS verbeterproject;
  • Trainen van uw medewerkers in LSS: Yellow Belt, Green Belt en Black Belt niveau;
  • Coachen van uw Black Belts en Green Belts op LSS projecten;
  • Onafhankelijke Lean Six Sigma review van de effectiviteit van uw processen.