Total Retail 2017

De winkel slaat terug

Dit rapport is gebaseerd op een onderzoek onder 2000 respondenten en geeft inzicht in het koopgedrag en voorkeur van de Nederlandse shopper. Digitale transformatie is inmiddels een continu proces geworden. We zien echter dat de meeste Nederlanders hun producten liever in de winkel bekijken en kopen dan online. Ongeveer een kwart (27 procent) geeft de voorkeur aan online winkelen, terwijl het West-Europese gemiddelde op 40 procent ligt. Toch verschuift de klantvoorkeur langzaam in de richting van online winkelen. Bijna drie op de tien jongeren tot 35 jaar koopt minstens eenmaal per week online. Hoe ouder de consument, hoe lager het percentage. Zo shopt een kwart van de 35 tot 55 jarigen en 13 procent van de 55 plussers wekelijks online. 

Contact

Shana Laurie de Hernandez
Partner
Tel: +31 (0)88 792 75 55
E-mailadres

Marc Hoogenberg
Director Strategy&
Tel: +31 (0)88 792 44 07
E-mailadres

Volg ons