InsurTech wordt niet langer als verstoring beschouwd

De veranderingen in de wereld van de financiële dienstverlening volgen elkaar steeds sneller op. De verzekeringssector zal niet van de ene op de andere dag veranderen, maar toch houden veel bedrijven hun omgeving scherp in de gaten om in te kunnen spelen op kansen en uitdagingen. Er worden nieuwe producten en diensten ontwikkeld die tegemoetkomen aan de behoeften van een alsmaar groeiend en veranderend klantenbestand. Door nieuwe manieren van zakendoen dalen de kosten. Daarnaast zorgen nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie (AI) en het Internet of Things (IoT) niet alleen voor een betere klantervaring, maar ook voor een beter gestroomlijnde backoffice. InsurTech leidt tot een hervorming van de verzekeringssector. Waar dit fenomeen eerder gezien werd als een verstoring, is het nu de drijvende kracht achter innovatie. 

De inzichten in dit rapport zijn gebaseerd op de antwoorden die 189 senior executives uit de verzekeringssector uit 40 landen gaven op de vragen uit PwC's Global FinTech Survey 2017. Samen met internationale specialisten vulden we het rapport aan met onze eigen standpunten en analyses over de manier waarop InsurTech en de verzekeringswereld dichter bij elkaar komen. Ook laten we zien welke innovaties er in reactie op InsurTech zijn ontwikkeld. Het rapport is verder aangevuld met eigen onderzoek van PwC's DeNovo, gericht op InsurTech-innovatie en de impact daarvan op bedrijven.

Contact

Bas van de Pas
Insurance Leader
Tel: +31 (0)88 792 69 89
E-mailadres

Volg ons