Great customer service at minimum cost

Het verbeteren van klantenservice is tegenwoordig van groot belang voor het behouden van klanten. De reden hiervoor is simpel. Klanten raken ontevreden als een organisatie niet aan hun verwachtingen op het gebied van service kwaliteit voldoet.

Klanten verwachten een steeds betere dienstverlening. Problemen dienen in één keer goed opgelost te worden en als het even kan nog snel en met een “vijf-sterren” behandeling.

Als het gaat om het verbeteren van klantenservice, neigen organisaties steeds meer naar een focus op de zogenaamde ‘soft-side’, bijvoorbeeld het trainen van klantenservicemedewerkers op klantvriendelijkheid en het geven van meer ruimte en mogelijkheden om klanten te helpen. Echter, deze wijze van het helpen van klanten is tijdsintensief. En aangezien tijd geld is, lijkt het helpen van klanten te gaan conflicteren met het eveneens belangrijke criterium van kostenefficiency.

Wij denken dat meer organisaties hun voordeel zouden kunnen doen door het toepassen van data analytics om hun operationele kosten te verlagen en tegelijkertijd de klanttevredenheid te verhogen

Lees meer over in onze drie stappen aanpak in dit artikel.

Contact

René Smeets
Director
Tel: +31 (0)88 792 70 76
E-mailadres

Volg ons