Demystifying the online shopper: 10 myths of multichannel retailing

Het veranderende koopgedrag van de consument dwingt fabrikanten en retailers om hun online strategie en activiteiten razendsnel aan te passen aan de consument. Nooit eerder waren de veranderingen zo ingrijpend en gingen deze in zo’n hoog tempo. Bijna wekelijks valt te lezen dat retailketens in de problemen raken, onder meer doordat ze niet tijdig op de veranderende consument inspelen.

In het PwC report Demystifying the online shopper worden 10 mythes rondom multichannel shopping getoetst. Deze nieuwste publicatie is gebaseerd op onderzoek onder 11.000 consumenten in 11 landen; Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Rusland, Zwitserland, Turkije, Groot Brittannië en de Verenigde Staten.

Uit het onderzoek blijkt onder meer dat de Nederlandse consument vrijelijk wenst te kunnen wisselen tussen het online en fysieke kanaal alsmede dat het gebruik van social media nog steeds toe neemt. Om hier als retailer goed op te kunnen inspelen is het belangrijk om de voorkeuren van de consument helder te hebben. Meer informatie hierover is te vinden in de publicatie: “Demystifying the online shopper: 10 myths of multichannel retailing”.