PwC rondt acquisitie Booz & Company af

New York, 3 april 2014 – PwC is verheugd te kunnen aankondigen dat de acquisitie van Booz & Company succesvol is afgerond. Booz & Company maakt nu officieel deel uit van het PwC-netwerk. Aan alle voorwaarden voor het voltooien van de transactie is voldaan.

Om deze samenwerking te markeren, verandert Booz & Company zijn naam in Strategy& (spreek uit als strategy and). Deze nieuwe naam zal naast de naam en het merk PwC worden gebruikt. Strategy& staat voor de sterke positie in strategie consultancy die Booz & Company aan het PwC netwerk toevoegt en voor de voordelen daarvan voor alle klanten en stakeholders. Na een korte overgangsperiode, is het Booz & Company vanwege de gewijzigde eigendomsverhoudingen niet langer toegestaan om de naam Booz te gebruiken.

Dennis Nally, chairman PricewaterhouseCoopers International, heet het Strategy& team van harte welkom in het PwC-netwerk. “Er is vandaag een belangrijke stap gezet voor PwC, onze klanten en stakeholders. Bedrijven staan voor ongekende uitdagingen en grote veranderingen. Er is een stijgende vraag naar de juiste strategie en mogelijkheden om deze direct uit te voeren. Gezamenlijk kunnen PwC en Strategy& in deze behoefte voorzien. We leveren excellente kwaliteit voor onze klanten en stakeholders, trekken hoogwaardig talent aan en helpen bedrijven om hun mogelijkheden op een wereldwijde schaal uit te bouwen.”

“De combinatie van PwC en Strategy& zorgt ervoor dat PwC het initiatief neemt in het veranderen van de manier waarop wereldwijd consultancy wordt bedreven”, aldus Nally.

“Ondernemingen moeten in staat zijn zich aan te passen aan veranderende economische- en sociale kansen en bedreigingen. Door het combineren van de uitgebreide kennis waarover we beschikken en doordat we wereldwijd actief zijn, kunnen Strategy& en PwC gezamenlijk klanten hierbij helpen en ze van dienst zijn bij het oplossen van de complexe problemen waarvoor zij staan”, licht Peter van Mierlo, voorzitter van PwC Nederland toe.

“We zijn verheugd om deel uit te maken van PwC, het meest toonaangevende professionele netwerk in de wereld. Het stelt ons in staat om zowel onze klanten als onze medewerkers grotere, bredere en betere kansen te bieden om strategisch advies te verbinden aan de impact ervan”, zegt Cesare R. Mainardi, CEO van Strategy&.

“Strategy& voegt 100 jaar vakmanschap en ervaring op het gebied van praktisch en strategisch advies toe aan de uitgebreide en deskundige adviesdiensten van PwC. Vanaf de eerste dag kunnen we aan de wens van de klant voldoen vanwege onze uitgebreide dienstverlening. We hebben de footprint, de omvang, de middelen en bewezen deskundigheid om internationale ondernemingen te helpen bij elke stap die ze zetten; van strategie tot de uitkomst ervan. Dat is een opwindend vooruitzicht.”

"PwC en Strategy& bieden onze klanten in Nederland en wereldwijd praktisch strategisch advies door de combinatie van mensen die de kansen en risico's van implementatie begrijpen en mensen die beschikken over executie expertise en die volledig de strategische context begrijpen.", aldus Peter Mensing, Managing Director Europe van Strategy&.

De PwC Board of Directors van Strategy& wordt voorgezeten door Tony Poulter, PwC-partner en global consulting leader. Cesare Mainardi wordt CEO van Strategy&. Hij was de afgelopen twee jaar ook al CEO van Booz & Company.

Ga voor meer informatie naar www.strategyand.pwc.com.