Jaarcijfers PwC: omzet licht gedaald, winstgevendheid hersteld

30 september 2013 - PwC heeft over het boekjaar 2012-2013 een omzet van 663,8 miljoen euro geboekt, een lichte daling ten opzichte van vorig jaar. Advisory zag haar omzet toenemen, Tax & HRS kwam licht uit onder vorig jaar en bij Assurance vertaalde de afname van het volume zich in een daling van de omzet. Dat blijkt uit het vandaag gepubliceerde jaarverslag van PwC.

Bestuursvoorzitter Peter van Mierlo: “De economische en maatschappelijke omstandigheden hebben hun stempel op onze organisatie gedrukt. Helaas hebben we de omzetgroei van afgelopen jaar moeten prijsgeven. We zijn er wel in geslaagd de wendbaarheid en weerbaarheid van de organisatie te versterken. Daardoor hebben we een stevige basis om de uitdagingen aan te gaan waar we voor staan. We moeten werken aan het vertrouwen van de maatschappij, bijdragen aan het oplossen van de echte problemen en onze wendbaarheid en weerbaarheid verder versterken.”

CFO Ad van Gils: ‘Het afgelopen jaar hebben we prioriteit gegeven aan het herstel van de winstgevendheid. Die winstgevendheid hebben we nodig om te blijven opereren aan de top van het Nederlandse- en internationale bedrijfsleven en aantrekkelijk te blijven voor toptalent.”