Cultuur

Cultuur verruimt de blik op de samenleving. In de hedendaagse samenleving toont PwC haar betrokkenheid door middel van sponsoring van verschillende culturele initiatieven.

Beauty and the Beast

Binnen de Nederlandse cultuur neemt het theater en musical in het bijzonder een prominente plaats in. Zij trekken jaarlijks meer dan honderdduizend bezoekers. Met de jaarlijkse sponsoring van een musicalproductie wil PwC een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van dit in binnen- en buitenland erkende cultuursegment. 

PwC was onder andere sponsor van Fame, Hairspray, Legally Blonde, Daddy Cool, Shrek, Flashdance, The Sound of Music en Disney-musical Beauty and the Beast. 

Koninklijk Concertgebouworkest

Het Koninklijk Concertgebouworkest behoort al meer dan 125 jaar tot de absolute wereldtop. Sinds het 100-jarig jubileum mag het zich Koninklijk noemen. Jaarlijks geeft het orkest zo’n tachtig concerten in het Concertgebouw en veertig op de belangrijkste podia over de hele wereld.

Naast de chef-dirigent bestaat het orkest uit 120 musici, afkomstig uit meer dan 20 landen. Ondanks de omvang musiceert het als een kamerorkest. Er wordt naar elkaar geluisterd en op elkaar ingespeeld. Dat vraagt een grote individuele kwaliteit en groot vertrouwen in elkaar. Musici kunnen schitteren en houden tegelijkertijd zorg voor het collectief. Zij delen de ambitie om telkens de hoogste kwaliteit te leveren en willen meer bereiken dan perfect gespeelde noten. Dit sluit naadloos aan bij hetgeen waar PwC voor staat: onze medewerkers en klanten ondersteunen bij het ontwikkelen van hun talenten om zo het maximale van hun kwaliteiten en mogelijkheden te benutten.